CORETAN TERBARU NADH

Kistot: Tuptup aku jatuh suka

Malam itu aku sibuk tak seperti biasa. Sedang asyik meniup belon dengan semangat yang lain macam. Wajah berkerut seribu. Sungguh ada perasaan lain yang menular dalam hati. Lagakku seakan kanak-kanak riang yang ingin bermain di taman permainan. Sungguh aku suka dengan warna warni yang ada di segenap ruang utama rumah ibuku.
"Tak payahlah beria. Majlis ini kita je yang ada," Pesan bapa. Aku senyum sahaja.
"Ala apa salahnya sekali sekala nak kembali zaman kanak-kanak kan?" Ibu pula kembali menyokong aku. Lagilah lebar senyumanku.
"Tingtong! Assalamualaikum..." kedengaran suara dari luar. Bingkas aku mendapatkan pintu. Lupa seketika yang aku sedang meniup belon yang besar.
"Hai Fara. Aku bawak kawan yang aku selalu sebut tu..." Mata aku tak berkelip memandang gerangannya. Sungguh seperti ada cahaya yang terang di raut wajahnya. Dan belon itu terlepas dari mulut mungilku. Angin di dalamnya terkeluar. Belon berterbangan seperti hatiku kala ini. Lantas anganku terhenti bila belon itu dengan laju menampar mukaku sendiri. Mati terus senyuman di wajahku. Malu menyinggah di lubuk hati. Ya, tup tup aku jatuh suka pada dia untuk kali pertama.
Namun, itu hanya rasa suka. Aku senyum dan padamkan rasa kerana aku cuma insan biasa sedangkan dia malaikat cinta yang cuma ada di dalam anganku bukannya alamku.
Tamat!

4 comments:

Dik bee said...

siapakah gerangan si dia tu?? hehe.. #tuptup

Anonymous said...

Aku rindu nak menulis macam dedulu


Nong andy

Anonymous said...

tuptup..
lama tak singah sini.. hikhokk


cikjetoll

Nuzime Si Pari Pari Putih said...

Bila masa aku sokong ko?? Bukan masa tu aku dlm bilik ke?? wakakakakak kbai ^..^

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers