CORETAN TERBARU NADH

Part 8: Aku, Dia dan Paparazzi

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Baca sebelumnya: 12345, 67 Semoga terhibur.

Ketukan pintu membingitkan telinga. Pantas saja Tasha berlari membuka pintu. Harapkan Deqdeq yang asyik dengan Mp4 memang takkan bergerak.
"Iya kejap-kejap," Tasha melaung. Segera pintu dibuka tanpa melihat siapa gerangan yang datang mengetuk sebegitu rupa.
"Oh my! Terkejut I. Deq cuba tengok siapa datang. Deq!" Tasha segera angkatkan beg Sunah. Sunah hanya tersenyum. Mesti kawan-kawannya pelik dia kenapa dia sampai awal.
"Sun, you ni. Dahlah pergi tak tunggu I pun. Tahulah ada kakak nak sponsor your holiday," Tasha duduk di sofa empuk.
"Ala Sha. I bukan sengaja. You tahukan lama I tak jumpa kakak I tu. Tapi tak apa sekarang I dah balik kan?" Sunah sengih lalu mengangkat beg ke bilik. Tasha hanya memandang Sunah.
"Siapa datang tadi Sha?" Deqdeq berpaling ke Tasha yang duduk di tepinya. 
"Deq! You ni, saja buat I geram. Si Sunah dah balik tu. You tak sedar ke?" Tasha merengus.
"Sunah? Kenapa tiba-tiba je? Bukan dia nak cuti lama ke?" Deqdeq pelik.
"Don't know. Yang I tahu dia ada kat bilik. You sibuk sangat tengok MV siapa suruh?" Tasha mengangkat punggung dan masuk ke biliknya.
xxxxx
"Kau nampak tak tadi?"
"Nampak apa?" Putera garu kepala.
"Aku nampak teksi tadi. Dalam tu macam Sunah je," Ady mengingat semula.
"Ah kau biar betul. Dahlah semalam aku syif malam. Kau paksa aku intip rumah dia pepagi buta lagi. Mana aku larat nak tengok," Putera menguap.
"Hish suruh teman je pun. Tak guna punya member. Aku yakin. Tu Sunah aku. Dia dah balik," Wajahnya berseri.
"Dah balik baguslah. Boleh kita pun balik," Putera memakai seatbelt.
"Eh kau nak pergi mana dy?" Putera tengok Ady mengemas rambut dan bajunya.
"Pergi jumpa dialah apa lagi,"
"Kejap! Dia baru balik. Kau nak ganggu dia terus. Tunggulah sehari dua dulu baru jumpa,"
"Gila kau. Lama tu. Tak sanggup aku. Lama aku tunggu dia beb. Kau pun tahu aku macam mana?"
"Aku tahu. Tapi dia mesti tak nak jumpa kau kalau kau pergi mengejut macam ni," Putera cuba meyakinkan.
"Betul jugak. Tak apa. Malam ni aku datang,"
"Kau ni kan Dy, betul-betul angau. Kau kata je kenal Sunah. Kau tahukan dia tak keluar malam?" Ady menepuk dahi. 'Apa masalah otak aku ni'
"Jomlah," Ady memakai seatbelt dan terus memecut. Putera hanya menggeleng.
xxxxx
"Sun, ada call," Laungan Deqdeq kedengaran. Sunah masih sibur di dapur.
"You jawabkanlah. Takpun biar je dia senyap sendiri," Sunah balas.
Deqdeq segera mengangkat call tersebut. Dia tahu siapa yang call Sunah.

"Waalaikumussalam, ye Ady. Akak ni. Sunah? Ada tengah masak,"
"Kak, Sunah okey ke?" Ady takut-takut.

"Okey je. Jangan risau. Nak cakap tak ni?"
"Naklah kak. Ni kan telefon dia," Ady sengih.
"Kejap..." Ady senyum bahagia.
"Sunah, oh sunah. Call ni. Emergency katanya," Deqdeq tipu.
"Yeke kak? Kejap," Dia mengelap tangan. Pantas menjawab panggilan tanpa melihat skrin.
"Hello, assalamualaikum," Sunah kontrol suara. Panggilan rasmi kononnya.
"Waalaikumussalam, Sunah. Abang ni," Ady cuak.
"Hah? Deq, you tipu I!" Sunah geram.

"Sun, dengar dulu abang cakap. Jangan marah dia. Dia tak salah. Abang tunggu Sunah balik. Lama bercuti. Tak kesiankan kat abang ke?"
"Kesian?" Sunah bengang. Terimbau peristiwa Ady dan seorang perempuan.

"Sunah, masa Sunah tinggalkan abang tu abang kemalangan. Luka. Tu tak sempat nak kejar. Bukan tak nak kejar," Ady panjang lebar menerangkan.
"Yeke luka? Bukan ada perempuan lain? Tulah abang suka mak abang cakap pasal kahwin kan?" Sunah terus masuk ke bilik. Gusar rakan serumahnya terdengar.
"Eh perempuan mana pulak? Abang ada kawan perempuan dua je Sunah dan kak Deqdeq. Tu je," Ady peluh.
"Yelah tu. Lelaki sekarang memang mulut je manis. Belakang kita bermesra dengan perempuan lain. Abang tak ingat dosa ke bang?" Sunah mula berceramah.
"Dosa apa pulak?" Sunah letak telefon.

4 comments:

Almari Si Pari-Pari said...

meyh join contest i kat sini ;

http://networkedblogs.com/ihf2B

Sunah Sakura said...

arghhhhhhhhhhhhhhhhh! awat tergantung ni???? hahahahahha! sambung lagi!!!!

aliarosli said...

ish, potong stim betol

Kira Sakura said...

tengok tue.. x abis2 perangai die... grrrrr

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers