CORETAN TERBARU NADH

Kistot: Drama Jemah dan Jimat

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Entry penuh kasih sayang ini ditaja oleh Iffah Betoffah aka Bini James Bond 007 LOL~~~ Berikut adalah para pelakon drama swasta.
Cik Mat aka Jimat
Zaimah aka Jemah
Jemah bersiap-siap. Make up dikenakan di wajahnya. Walaupun usia sudah menjangkau 42 tahun, namun rasa ingin bergaya tetap ada. Sedang dia memakai eyeliner di mata, tiba-tiba suaminya Jimat masuk ke bilik. 
"Bila nak pergi makan ni?" Jemah berpaling. Dia buat muka tak puas hati kerana kosentrasinya terganggu.
"Kejaplah. Jemah nak make up sikit... awak dah siap ke" Jemah memandang pelik. Kain pelikat masih dipakai suaminya.
"La kata je orang lambat. Dia pun tak siap..." Mulutnya mula membebel. Sungguh dia geram. 
"Dah siaplah ni... nak siap macam mana lagi yang oi?" Jemah terus mencebik.
"Kata nak pergi candle light dinner. Jemah dah make up. Pakai dress segala ni. Takkan awak nak pakai kain pelekat je?" Jemah memasamkan mukanya. Benar moodnya berubah kini.
"Awak ni, tu kat luar tu. Kita candle light dinner kat rumah je. Buat apa nak pakai lawa-lawa. Kita berdua je ada..." Suaminya ketawa dan terus berlalu. Lagi remuk hati Jemah. Dia sangkakan sambutan ke 17 tahun ini di hotel 5 bintang. Namun semuanya sia-sia. Dia dengan berat hati melangkah keluar. Alangkah terkejutnya melihat ruang makannya malap dan yang ada cuma cahaya lilin. Jimat juga telah bersedia di meja. Semuanya bagai mimpi. Indah sekali suasana yang suaminya sediakan.
"Awak..." Air mata berlinangan. Dia sungguh terharu. Hilang terus rajuknya tadi. Tangisan menjadi-jadi. Dia terasa basah di wajah.
"Jemah... oh Jemah..." Jemah terus tersenyum.
"Jemah bangunlah. Subuh!" Air direnjis-renjis lagi ke arah muka isterinya. Risau Jimat melihat Jemah mengingau sambil tersenyum dalam tidur.
"Ah apa awak ni? Kenapa awak pakai baju kerja?" Jemah terpinga-pinga. Jimat hanya mentertawakan isterinya yang sedang mamai. Sebentar cuma, Jemah kembali ke realiti. Itu semua mimpi! Mustahil suaminya romantik sebegitu.
"Jemah...jemah..." Dia mengeluh dan berniat untuk ke kamar mandi. Namun dia bersyukur masih punya suami yang menyayanginya. Yang menjaganya dengan baik. Yang paling penting sentiasa mengingatkan tentang amal ibadah. 
"Terima kasih Allah kerana memberikan jodoh terbaik untukku..." Senyuman masih terukir di wajahnya.
Sweet couple =)
*Mohon Zaimah dengan Cik Mat muntah dengan Kistot ini =P

10 comments:

Unknown said...

LOL siot jer ko.. mohon lain kali ko jadikan realiti ye sesi candle light dinner tu.. ni way thanks ipah hahahah ko mmg suka buat aku mcm org gila senyum sorang-sorang bila baca n3 ko kan... mohon tak de yg jeles ko lebihkan kasih sayam ko kat aku ni eh.. kbai >..<

Unknown said...

hahahaha....
mak jemah sgt!

Dikbee said...

mohon agar mimpi jadi kenyataan yek... sekali sekala apa salahnya.. kami sudi mnjadi pelayan..ehh...nak jugak enterprem...kahkahkah

reenapple said...

Oke kau buat aku senyum. =)

Unknown said...

siapakah sebenarnya mereka?huhu

hana hadi said...

siapakah mereka itu.. nak sain...

Potia Casadelarossa said...

baca entry ifah ni tak penah lekang dgn sinitron dlm penceritaan dia... bangga aku dgn ko ni ipah

a said...

owh..terbaik ipah.. suwit jek sinetron di ats.. hihi.. happy anniversary kak ppp n cik mat.. :)

Unknown said...

so sweet kisah jemah dan jimat ni.heeee... :D lawakkk la...Hihihi

Kira Sakura said...

alolololo. nak jugak kistot!!! Eh! :p

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers