CORETAN TERBARU NADH

Kistot: Kamu

Kamu berjalan sendiri. Aku melihat sahaja. Ingin ku tegur tapi aku malu. Lantas Maya yang memulakan langkah. Laju dia menyapa kamu. Aku hanya mampu mengigit bibir.

‘Maya ni!’ Getus hatiku. Aku diam tak bersuara. Malu yang terlampau seperti aku sedang bertelanjang. Padahal itu tidak patut ada. Kamu melemparkan senyuman. Jantungku rasa deras seperti derasnya sungai yang mengalir. Aku cuma tersenyum apabila berpaling dari wajah kamu. Senyumanku takkan mungkin kamu lihat. Aku jadi malu.

“Maya, Nita nice to meet both of you. Saya nak sangat borak lama tapi kawan saya tengah tunggu tu… jumpa nanti ye…” Ceria kamu melambaikan tangan kepada kami berdua. Mungkin lambaian itu cuma untuk Maya. Sekali lagi aku kecewa dengan andaian sendiri.

“Jom Nita sayang… kau tak payah tengok lelaki tu macam nak terkam. Dia dah tak ada tu…” Maya mematikan pandangan jauhku. Kecewa dengan diri sendiri. Entah siapa nama kamu. Aku langsung tak mendengar setiap kata dari mulutmu dan Maya. Fikiranku kelain. Erti kata lainnya aku sibuk mengagumi setiap sudut wajahmu. Hatiku benar-benar tertarik.

“Nitaaa… cepatlah… malam ni kau nak tersenyum sampai ke subuh pun tak apa…” Usik Maya lagi. Aku bengang. Mulutnya adakala menyakitkan hati. Apa guna aku tersenyum sampai subuh andai perhatian kamu untuk Maya bukan aku.

Malam itu telefon berdering. Aku jawab dengan malas. Suara kamu menggamit cuping telinga. Ya, benar kamu yang ku jumpa siang hari. Dan benarlah kata Maya, malam itu aku tak boleh tidur. Senyumanku tak berhenti terukir mengenangkan perbualan kita berdua. Kamu telah curi hati aku wahai Fadil. Jaga hati aku baik-baik. Hatiku berbunga-bunga. Andai kamu jodohku, aku bersyukur teramat.
#jiwang ke? Haha kbai.

12 comments:

al_hakim said...

jiwaaannngg gila!haha

Aizuddin Azmi said...

fuhhh! ;)

paripariputih said...

Hurm... are you ok my dear?? ekekeke kbai ^_^ pingsan aku baca (terpaksa ni sbb nak tahu apa isi kandungan kistot ko ni) :P

Nong Andy said...

memang jiwang

MR & MRS MAKMUM said...

pergh ...hahahah

Cik Zaitul said...

Mak aih. Fadil gedik sbb buat maya tersengih2..
Da sweet la tuh....
Oh indah ye saat bercinta memang cmtu..
Lol

Norain Yusoff said...

tak sker nama fadil..kbai.,,.potong stim jiwang~huh!ekeke

Anonymous said...

nape aku baca kistot ko, aku tringat mamat main muzik kat FC..

diana said...

wah..jiwang sekejap..:P

4feet8 said...

pheewit..

boni kacak said...

bahgia siapa yang bernama fadil tu.hehehe

kiera'sakura said...

cite betol ke? klu btol alhamdulilah :D

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers