CORETAN TERBARU NADH

Cikgu dah kahwin ye?

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Hari pertama sekolah yang sangat tak bermaya. Letih sangat. Tak sihat pun ada. Kata mentor aku, muka terpaksa datang sekolah. Kepala sakit je. Tapi yang melucukan, anak murid prasekolah teruja jumpa kami balik. Terus tegur.

"Cikgu, mana spek cikgu?" Anak murid tanya.
"Cikgu teruja nak datang sini, sampai lupa pakai spek," Aku jawab.

"Cikgu, cikgu dah kahwin?" Anak murid yang comel.
"Taklah. Kenapa?" Aku tanya balik.
"Cikgu pakai inai. Cantik!" Aku senyum je.

Semua ni gara-gara kawan aku punya buang tebiat. Bilalah nak hilang kesan inai tu? Malu pulak aku dibuatnya. Aishhh~~~
Nota Iffah: Rindu berbalas konon. Kang marah pulak buah hati si ikan kaloi.

32 comments:

Asyiqin Haulisah said...

hehe, inai selalu anggap mcm kita dah kahwin, saya pun berfikiran mcm tu, tmbah budak2.

Rapunzeel Cikilolo said...

hahaha. comel la budak2 skang. becok... :) rasa nak cubit je pipi kalo mcm tu

Rozuan Ismail said...

pergh, mulut budak2 masin taw.haha

aDisH.sHidA said...

cikgu kawen x ajak tite pun pun..hehehe

inai akak dah habis

Hafizin Jamil said...

bila cikgu nak kawen..??

kiera'sakura said...

sampai hati cikgu kawen tak ajak kami!!!!!!

hahahahahahahaha

Mrs. Abi said...

hahahhaa nakai

reenapple said...

heheheh... budak bila fikir inai kat tangan tentu dah kahwin.. huhu...

deno said...

hihi... boleh bayang je budak tu... mesti comel.. mesti dia ingat hanya org kawen pakai inai..hihi..

emm.. dah lama deno x pakai inai, last pakai masa sekolah rendah.. :)

Anonymous said...

BUAh HATi SAYa Cik iFFAH LAh.
CiK iFFAH MARah TAk?
EHH,APa SAYa TYpe Ni? GULp..

Salim Harmanain said...

Untung la cikgu da kawen hahaha

Aziela said...

Hahahahhaha...akak dulu dapat soalan dari budak darjah 2 : Cikgu dah Nikah..?

maszull said...

assalamualaikum iffah...apa yg nak dimalukan biasa je pakai inai tu tapi budak2ni memang perasaankan kalau pengantin je pakai inai tu yg kena soal...:)

.........cP~ said...

Salam.

Hehe. Pakai inai je kahwin kan? Sinonim sangat.

Cik Kira said...

murid2 memang kuat bertanya itu ini. hahaha

lieynanilaz said...

hehhe...takpe lepas ni giliran cikgu...opss.

Syira said...

salam

inai dan kahwin tidak dapat dipisahkan ;)

Cik Pulau said...

ahahahha.. da lama xpakai inai.. last masa sekolah rendah.

kalo students ai tanya, dah kawen.. ai jawab.. belom.. tahun depan.. hahaha.. padahalll... calon pn xde.. kah3

waalllaa! said...

haha..kelakar kan layan budak2..semua diorg akan tanya dengan tanpa segan silu..hihi

Nong Andy said...

Comel aja bebudak tu. jadi bila cikgu ni nak kawin? Ikan kaloi tu dah berpunya ke belum.. bila nak minang cikgu yang dah pakai inai tu ekekeke (gurau aja ye iffah.. ye.. ikan kaloi..)

Sesat-sesat le selalu ikan misteri... Biskut mary ada dekat-dekat raya nanti.. sebab buat cake batik guna biskut mary..haha!
eh! teringat Ezad amir pula haha!

Nur Zulaikha said...

ehem3....^_^

msredcheesecake said...

Nape malu plak.... Hehee.... Petanda tu kot...

Noraim said...

haha. sy skng pn pakai inai ni. semua org tanya baru lepas kawen ke. hehe.

eh akak bakal cikgu eh?

garang takni?

Rokiah Wandah said...

budak2 memang suka tanya ! Haha , kenapa tiba-tiba buang tebiat ? sampai seru kah ?

ahsfantasy24 said...

hehhee..
inai sinonim ngn kahwin.
byak yg kne slesaikan kn? huk3

Salim Harmanain said...

Untung la cikgu dah kawen:p

Alieza Dayasari said...

biasalah murid. ada jer yg dia nampak apa yg beza pada seorang guru......
budak2 skrg..

Solihin Zubir said...

ke mmg betul dah kawen dlm diam? ;-p

Asrul "iLham" Sany said...

budak2 bercakap jujur hahaha

kay_are said...

petanda r tu.. tak lame dah.. amin.. ^^

iZ said...

inai lelaki tak boleh pakai kan?

Sunah Sakura said...

i pakai jugak...tapi tak terang sangat...belah kiri je

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers