CORETAN TERBARU NADH

Tersentuh hati aku

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM

Saya bertanya kepada emak, “mak mana satu pilihan hati, orang yang sayangkan kita atau yang kita sayang?”
Mak jawab, “dua-dua bukan..”Saya tercengang. Mak mengukir senyuman.

Kan baik kalau aku juga seperti mak dia. Harap macam tulah. Cinta kepada manusia berlandaskan cinta kepada Allah. Kalau cinta kepada pencipta pun masih goyah bagaimana pula cinta sesama manusia? Sama-sama kita renungkan. Sejauh mana cinta kita jika dibandingkan dengan cinta yang Allah beri.

Maaf jiwang di pagi hari=)

Ps: Ya Allah seronoknya jika cinta itu kau hadirkan kepadaku seperti ini. Harap aku jugak macam ni. Amin. 

13 comments:

sergeant keroro said...

amin! insyaAllah =)

p/s : boboi tetap doa dapat yang gila bola, hehe XD

gadis kepastian said...

ya allah tetapkan la hati hamba mu nie agar dihindari segala kemungkaran itu....amin.....=)

tersentuh hati gk baca td..rasa diri nie masih jauh darinya....thanks kongsi..=)

Atiqah Sa'ahiry said...

amin,,semoga dipermudahkan urusan iffah..

H.J said...

nakk buat macam mana..memang hati dah ada teman..kenalah jiwang..selalu pom tak pe..ahaha

akoo pae said...

hmm akoo pon arap dapat jadi cm tu..
=)

deeya said...

menangis bace kisah tu . betol ! bercinta belum tentu memiliki . yakinlah dengan jodoh Allah =)

sekamar rindu said...

salam...

suka entri ini..

H.J said...

nanti ada teman pasni..blh la nk berjiwang ek..haha

Suhaili Sarif said...

hmm...tb2 akak rasa lega sgt2 lepas bce entry tu..
disaat hati akk tgh rawan,iffah bg ubatnya..
terima kasih iffah :)

Pure Mahabbah Fillah said...

assalam..

aaminn...semoga doa awk termakbul...

sy folow blog awk..

sdi2 la na folow sy jgk..


jgn mrh na mnx awk folow blog sy jgk...

aimie amalina said...

insyaAllah
kak ngah jgn sedey2 okeh
Dia dah ator yg terbaaaek buat kak ngah okai!
husnuzon la ye syg =)

fRaMe+LenSeS said...

betul.. ;)

fRaMe+LenSeS said...

nt dah ada ntah camne jiwangnye kan? lalalalalalala~~

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers