CORETAN TERBARU NADH

Cepatnya jatuh cinta

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Situasi:

A: Kau putus cinta lagi?
B: Aah. Frust sangat. Baik aku single sampai ke tua.
A: Alaaa kau jangan main cakap sedap mulut. Tup-tup dah berganti.
B: Taklah. Aku dah tutup pintu hati aku untuk semua.

Sebulan selepas itu...

A: Amboi senyum sampai ke telinga nampak?
B: Aku tengah bahagia sekarang ni.
A: Kenapa? Dulu mata panda, sekarang tukar permata.
B: Ada-ada je kau ni. Aku fall in love balik.
A: Serius?
B: Yup. Aku pun tak sangka!
A: Mudahnya kau jatuh cinta? Semudah 1,2,3 nampak.
B: Soal hati memang aku tak boleh jawab =)

Jangan suka sangat cakap besar. Kadang kita pun tak sedar rasa cinta tu menular dalam diri. Mungkin dia kita benci satu ketika dulu. Mungkin dia kita tak pernah jangka nak jatuh cinta. Tapi kan soal hati susah nak bilang. Ada kata cepat. Ada kata lambat. Ada kata mudah dan juga sukar. Cinta umpama magik. Tiba-tiba je ada!

Ps: Dia si Anon yang kiut!

23 comments:

Farhan Hanif said...

kenal dekat fb pon bole jatuh cinta...camne tu? hehe

reenapple said...

cinta tu susah nak elak.. eh. =)

msredcheesecake said...

Kalau tanya pasal perasaan memanglah payah nak eksplen.... Tau2 terjatuh cinta walaupun tak plan...

Cik Pulau said...

err.. kalau sebulan memang cepat..
tapi kalau 2 3 tahun..tu consider la jugak..
hahahaha

Jerr said...

huhuhuhuu . yup :)


cmmnt here

sea_lavender said...

fitrah manusia.. jatuh cinta perasaan dan nikmat Allah berikan tnda syg pd kita =)

najwa nano said...

i'm the one yang pernah dipermainkan lelaki.very well played.7months quiet long actually.saya takut terjatuh sekali lagi.insyaallah,selagi hati ini tuhan jaga..saya hanya akan bercinta dengan yang halal untuk saya suatu hari nanti:)

KaK LimAh Si SupiR said...

betol2..kdg2 blh jth cinta pd org kite bnci :)

QasehSuci said...

huhuh...cinta anugerah terindah...

terpulang kita cara kita menerimanya dan mencorakkannya...

Nong Andy said...

senyum-senyum aku baca n3 ni :)

tangan jadi rasa gatal nak menulis.. :)

Macam nak buat cerpen benci tapi rindu la pula ahahaha..

Zul Fattah said...

glurp... malunye rasa

Juliet_iRa~" said...

ehem2..

cinta itu buta..;p

pss : hee..akk bz sikit skang..mula2 kn..rs mcm praktikum je tau!;p

Eza Boom Boom :) said...

kalau kata tak suka, last2 nanti dia lah jodoh kita. Abah Eza selalu cakap benda yang sama. hee..

Gen2Merah said...

itulah namanya jodoh.. soal cept atau lambat sumanya dtg daripada Allah swt kan.. asalkan kita berusaha sebaiknya

Rozuan Ismail said...

cinta tu kan perasaan manusia,mana boleh kata kita x nak bcinta.

Bidadari Syurga said...

heeeeeeeee... soal hati memang payah... kekadang jagapun elakpun kandas juga. sabar ajalah.

.........cP~ said...

Tak pasti la tu cinta ke sebab dah terbiasa ada orang yang jadi tempat manja2. Risau jugak kalau ada kawan yang macam tu. :)

akoo pae said...

hehee btul2..
it's somethg that hard to be explain.
=p


waahh untunglaa ade anon yg kiut..hahah

EruzuLiyana said...

setujuuuuu! perasaan manusia kan boleh berubah.. :)

Woofer Storm said...

jatuh cinta kekadang bukan kita yang pinta..semoga jangan jatuh cinta pada orang yang salah...

selamat malam saudari.

EZAD AMIR said...

Cinta aq semudah telepati..aq send je komunikasi menerusi hati,
terus org tu jtoh hti..wakakaakakaka...hebat x?

~SaL IjOu~ said...

semua itu x boleh kita nak jangkakan..~ =)

kiera'sakura said...

alaaaaa dah putus kan... tinggalkan kenangan tue cipta masa depan... :)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers