CORETAN TERBARU NADH

Berkorban boleh?

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Bila berkata tentang korban ramai senyap. Tundukkan kepala. Takut. Kenapa? Oh takut nak berkorban. Susah sangat ke nak berkorban? Kenapa nak orang korban untuk kau tapi kau sedikit pun tak mahu korban diri kau untuk dia.

Kita nak sesuatu kita kena usaha. Jangan harap orang lain je, Cari ke mana-mana lubuk ilmu sekalipun kalau nak berjaya. Selalu nak suruh orang ambilkan, cedokkan, suapkan. Mujur orang tu nak bagi. Kalau tak nak bagi nak buat macam mana?

Korbankan rasa malas tu boleh tak? Sibuk dengan rasa malas tu. Bukan malas tu membantu pun. Setakat malas tu semua orang ada. Jadi tak istimewa pun untuk dikekalkan. Ada baiknya buang. Lagi-lagi bulan puasa ni. Semoga semua penyakit yang tak baik dapat dinyahkan terus.

Ingat, korbankanlah rasa malas itu sebab orang malas memang selalu rugi=)

12 comments:

iz said...

yup..setuju sangat..malas2?hurm..x kemana punyo..

btw,new hupdate...hehe

http://cintailmu89.blogspot.com/2011/08/sapa-mau-kad-rayahihi.html

Suhaili Sarif said...

senget idung akak =_=
tekena batang idung sndr :p

H.J said...

cikgu ipah bagi nasihat da..ehehe

sergeant keroro said...

baiklah cikgu~

p/s : nak boboi korbankan diri eh?

Cik Bell said...

jgn malas2..org tgok pun naik panas.hehe

~..Lesung Batu..~ said...

perghhh tebaik!! terus jadi rajin,,,hahahaa

maszull said...

slm...betul tu korbankn sifat malas tu...bulan pose ni jgn lakukn perkara yg merugikn carilah sebelum ianya terlambat...:)

RepublicAku said...

malas mungkin bukan penyakit sekarang ni tapi hobi...keh3

aimie amalina said...

baeklah kak ngah!


p/s:korbankan rase nantok walau sgt nantok ni..wuwuw T__T

ïêmå å¢klê§ said...

alamak..
klau nak korban kan rasa malas 2..
memang susah sikit la dowhh
hihi

Atiqah Sa'ahiry said...

baiklah cikgu iffah, saya akan berajin sangat mengupdates blog ..

cik pulau said...

errr.... terkena batang idung..ahahha

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers