CORETAN TERBARU NADH

Tangan itu...

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Petang itu mendung. Aku, PPP dan Eddie melepak bersama-sama. Rasa baru sahaja berkenalan dalam laman sosial, tapi akrabnya tidak terkata. Kami berbual. Kami ketawa. Kami mengambil gambar buat kenangan bersama di hari mendatang.

Eddie: Aku accident paling teruk pun bumper kereta tercabut. Kau? Terbakar lagi.
Aku: Tak ada apa yang pelik weh. Aku okey je ni.
Eddie: Tangan dah jadi macam tu kau still berani bawak kereta kan?
Aku: Apa pulak? Tak trauma pun. Aku tak suka bawak slow, mengantuk.
Eddie: Gila? Kalau kamu bini aku, lama dah aku gunting lesen kamu, tak bagi kau drive. Pergi mana-mana pun naik teksi ke bas je.
Aku: Masalahnya aku bukan bini kau pun. Haha...
PPP: Menabah dah aku nasihat si Iffah. Tulah Cik Mat cakap dia bini james bond. Bawak kereta laju bukan main. Iffah risau akulah...
Inilah PPP aka Nor Zaimah
Dan perbualan itu berterusan. Sampai masa nak ambik gambar PPP tak kasi aku tunjukkan tangan aku. Kenapa? Sebab dia risau aku tengok parut tu. Aku dah reda semua yang terjadi. Semua salah aku. Inilah akibat yang aku kena tanggung. Inilah realiti seorang Iffah Afeefah. Aku tak takut orang nak cerca aku ke apa. Janji aku tunjukkan hakikat kehidupan aku yang bukannya sempurna. Dengan tengok tangan tu, aku boleh insaf mungkin? Orang lain mungkin. Semua ada hikmahnya =)

19 comments:

cik kaki ketawe said...

sy juga ada parut di tangan..jatuh motor..huhu..tp kecil aje..

hana hadi said...

1st ka? huhuhu

kau ni iffah. degil mak cubit kang :P

baby comel said...

Baru ku tahu tentang semua itu iffah.. Aku juga xsempurna. Tp menghrapkan tangan itu masih dan terus berbakti utk diri keluarga agama dan negara..

paripariputih said...

Aku tak suka org cerca ko itu jer..... =..= realiti hidup manusia ini cepat jer nak mencemuh benda2 yg tak elok depan mata tanpa usul periksa (walaupun tak semua mcm tu) dan ko kawan, adik dan dah mcm saudara.. memang aku paling tak suka org kata kawan2 aku... memang ko kata ko redha.. tapi jan tipu weh.. dalam hati kecil ko tu mesti akan terasa jugak.... aku ni walau bukan ahli tilik tapi aku tahu perasaan orang harap maklong.... =..=

potia casadelarossa said...

Iffah ini komen serius jgn nak gelak2 ok:

Iffah.. walaupon kita baru jek jumpa...baru je kenal..tp sy rasa rapat sgt dgn awk..sb apa? sbb awk ni jenis hapy go lucky..ceria sampaikan apa yg ada pada diri awk tak nampak... serius sy ada nampak hari tu..tp takut sy nak tanya..takut awk terasa..yerlah saya masih ttak kenal isi hati awk mcmna..sy cuma kenal luaran je...biarlah iffah apa org nak kata pun... yg penting dan sy sgt suka sbb awk jadi diri awk yg sebenar... buat apa nak sorok sesuatu yg kita tak boleh...lambat laun org akan tahu..jd siri sebenar lebih baik.. memang semua org nak yg ternaik dalam diri kan? dan sy percaya awk pernah menangis pasal diri awk tu kan? bagus sebenarnya awk dah lakukan yg terbaik... Allah tu maha kaya... dia baik kurang itu tapi dia bagi lebih pada segi lain.. iffah sy tetap menyokong dan akan sentiasa bersama awk itu pon jika awk anggap sy lebih daripada kawan.. isitu SAHABAT.. ye kita sahabat.. kita dah mcm 1 keluarga kan... 1 day nnt nak jumpa awk lagi... sy tersenyum bila tgk nick awk...gambar awk... setiap kali tu sy terus teringat GAMBAR SENGAL awk dgn sy kat ikea tu... ekekeke... awk the best... thanks sudi jd kawan saya...

Yana Sakura said...

akak..xpe..kita kena blajar terima hakikat dlm hidup nie..sume org x sempurna..samada dr luaran mahupun dalaman..yana pn xsempurna mcm org lain..ttp ade kenangan yg jd kekal kt dri nie..bila kita tgk smla pda ap yg tggl kesan kt kita tu mst kita akn muhasabah dri kan..bg yana..sekali dh berkawan dgn seseorg tu ttp kwn n dia jga akn jd sahabat apabila dh jd rapat cmni.. =) love u akk..walau mcm mna skli pn kita..jadilah diri sndri.. :))

Yana Sakura said...

dan tangan itu tidak pernah menjadi penghalang utk kita teruskan hidup..malah ia mnjdkan kita berani menghadapi dugaan nie kan akak :)

Sunah Sakura said...

kan kan...ei...lapar ni..yu masak k, sok pepagi i makan...

boni kacak said...

saya pulak ada parut dekat dengan dada.. hehhe

deno said...

ya.. semuanya ada hikmahnya...

Mas Zull said...

assalamualaikum iffah...biasa la tu parut tu membuatkan kita teringatkn kisah yg terjadi...mama pun ada parut di dahi...;)

reenapple said...

sekurangnya kau kuat dan tabah. hiraukan sahaja apa yang mereka kata tentang kau

Leeza dayasari [santai leeza] said...

biarlah apa org mahu kata....

Masz Mukhtar said...

Boleh sebat murid nanti, jangan risau. Risaukan pembaris. Ekekek

Dikbi Kamaruddin said...

Iffah, jgn risau, tak kira la yang cantik ker, yang kurang cantik ker, semua tu hanya pinjaman di dunia.... yg penting bersyukur dgn apa yg kita ada kerana pasti ada yg lebih teruk dari kita...

kay_are said...

kalau aku mau takut nak pegang stering tu.. hmm.. tapi series aku tak perasan pasal tangan ko tu.. tambah lak ko menyorok dalam bilik kan time tu? =P

Anonymous said...

errr..potia maca m syiok kat ko je pah..


lallallala..


cikzaitul

Nong Andy said...

hahaha.. kemain korang outing!!!

kiera'sakura said...

akak sebak ;(

satu je yg akak nak cakap. walau apa pun akak tetap sayang iffah

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers