CORETAN TERBARU NADH

Trauma yang melanda

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Hari ni aku nak bercerita pasal trauma. Penat aku fikir. Trauma apa yang aku alami sejak accident pada 27.8.2011 tu? Akhirnya aku jumpa satu. Tak dua kot. Aku trauma dengan api yang menyambar. Macam aku bukak dapur gas, api tu selalu menyambar. Terkejut kau. Tapi tak adalah sampai masak apapun tak dapat. Boleh je cuma tergamam kejap. Itu kira trauma tak eh? Serius aku macam nak pakai sarung tangan yang elak dari api je.

Lagi satu aku takut panas. Panas matahari, panas air, panas terpegang kuali ke apa. Serius aku macam sakit sangat walaupun tak adalah teruk mana melecur tu. Dan kebelakangan ni memang asyik terkena panas je. Nak kata cuai? Entah aku tak tahu kenapa.

Itu aku. Korang ada trauma lain? Kadang kita selalu gelakkan orang sebab trauma mereka macam tak munasabah. Tapi kita tak berada dalam situasi die, jadi kita tak boleh nak cakap sebarang. Bimbang hati orang lain terasa bukan? Jadi, sewajarnya fahami dulu punca dia trauma. Contoh macam trauma nak dekat dengan kucing, padahal kucing tak makan orang. Tapi kita beria ketawakan dia. Apa dia rasa? Terhina? Fikirkan...

17 comments:

Mrs. Abi said...

trauma ulat bulu :(

Dikbi Kamaruddin said...

trauma kalau org lain bawak keta, tp kalau bawak sendiri ok plak..huhu

hana hadi said...

trauma lipas. sebab lipas pernah terbang dan kejar hana dari dapur sampai ruang tamu. hana bau lipas pun hana trauma. hidung hana alert bau lipas. :)

Encik H said...

trauma ea..jap aku fikir....


errr..entah yer..aku xdapat nak fikir apa yg buat aku trauma sepanjang hidup ni..pasal kucing tu, aku tak fikir aku trauma dgn kucing..maybe cuma geli kot kalau kucing tu gesel2 kepala dia kat kaki aku..or lompat kat atas riba aku..:D

kay_are said...

mesti susah kan nak lupe kejadian yang berlaku tu.. hmm.. sabar je r.. aku.. ade je.. aku trauma ngan sebotol sos.. ok boleh gelak puas2 sekarang. =P

L said...

semoga cepat sembuh dari trauma.. teruk tak accident? herm

boni kacak said...

nak tau tak trauma saya apa?? saya trauma kat lipas.. lagi2 lipas terbang

Leeza dayasari [santai leeza] said...

Trauma leeza .. leeza rs pelik.. tp ni hakikat..
trauma kalau ada mak cik (pangkat ibu) dtg hadir dlm hidup leeza n berbaik dgn leeza n nak jadikan leeza anak angkat....

Anonymous said...

aku tak tau trauma ape...
bile pikir balikkkkkkk...


aku trauma di tinggalkan ,
trauma kecewa..


huh..

cikzaitul

KorN said...

lain org lain trauma nya.. mcm aku, aku cuak naik lif sorang2... tmbah2 plak lif yg sempit. huhu

Nong Andy said...

er..er..

aku rasa aku mesti ada trauma.. tapi tak ingat la pula.. dulu aku pernah truama tak makan mushroom sebab aku pernah muntah lepas makan mushroom.. tapi sekarang dah o.k..

deno said...

deno pun pernah trauma... kalau rasa sesak nafas sikit deno rasa berdebar dan berpeluh.. bukan apa deno mesti jadi teringat time deno kena intubation sbb sesak nafas masa tahun 2011.. sakitt...

baby comel said...

Aku lebih kurang mcm dikbi.. Bila org lain bawqk kereta then ikut belakang kete lain dekat2 aku yg jerit semacam. Tp bilq sendiri bawak aku siap blh race dgn org lain. Boleh je ikut dekat2, laju laju.. Mybe trauma since accident kena cium depan belakang aritu..

new hope said...

trauma tempat tinggi

KLIK nasib murid sk surat ibubapa

Orkid Edyliyne said...

kalau OE... takut bile naik kereta dan orang bawa laju2... rasa macam nak tercabut nyawa. huhu.
sebab dulu pernah accident...
ada lagi yang lain, tapi yang itu paling terkesan. hehe... ^^

Fa10 said...

Salam . saya pula trauma hendak melintas jalan (lain la kalau ada jejantas).

*berlaku pada 2007:
saya TER-berhenti di tengah2 jalan raya(2 lorong ja) yang keretanya TIBA-TIBA datang tanpa putus, laju & membunyikan hon tanpa henti.
Dapat lintas jalan sewaktu itu pun sebab ada orang tarik ke seberang jalan.

Alhamdulillah .trauma itu kini berada di hujung nyawa sebab saya bertekad untuk membuangnya :')
sampai bila hendak trauma kan ?

kiera'sakura said...

kadang bukan cuai tapi myb dalam kepala terfikir kan menda lain sampai lupa yg diri sendiri dalam situasi yg membahayakan. make sure hati2 lepas nie ye adik!!!

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers