CORETAN TERBARU NADH

Kenapa berzina?

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM

14 comments:

laskar pelangi said...

Hurmmmm dunia dah nak akhir zaman -,-

Romeo Laut said...

Ada beberapa alasan kenapa zina berlaku. Sebagai contoh, nak kahwin bukan main susah sebab keluarga perempuan letak harga yang tak munasabah. Satu lagi, sebab perempuan itu sendiri yang bangang tak faham bahasa bahawa dia sekadar 'kolam renang' untuk sementara.

Alasan paling kukuh, sebab tidak dilaksanakan hudud. Tamat cerita.

misz aisya said...

nafsu. kita gagal kawal nafsu. sbb tu jd mcm ni walaupon kita thu ni dosa dan mengaibkan keluarga.

pd yg trlanjur, perlu sungguh2 bertaubat. peluang kedua masih ada. jgn duk ulang bnde yg sama, sudahlah. nnti rmai yg menyampah. :)

deno said...

semuanya kerana nafsu... iman yg tak kuat juga menjadi faktor... emmmmm... manusia zmn skrg...

Hans said...

semoga ramai lebih sedar akan masalah yang semakin membarah nih

cik kaki ketawe said...

sebab nafsu...kalau dah tak tahan sgt...nikah...kan ke halal..kesian pd bayi yg xberdosa hasil dr penzinaan ni...nauzubillah...

anamizu kaito said...

sempena tahun baru -- musim mengawan.. tggu nanti bulan 9.. bersepah kes buang baby T___T

the malay male said...

kurang didikan agama

Leeza dayasari [santai leeza] said...

sama2 ke arah kebaikan.

paripariputih said...

tanda2 dunia akhir zaman :(

ahsfantasy Ryu said...

Zina bukan sebahagian daripada cinta..

hana hadi said...

pengaruh dengan bisikan2 syaitan

kay_are said...

sume ni terletak kat tangan masing2.. banyak faktor leh bawak bende macam ni.. diri sendiri, famili, kengkawan.. so sendiri kene ingat r..

kiera'sakura said...

kalau tengok pada keadaan sekeliling skang nie. mcm2 sebab boleh jadi. salah satunya berani akak cakap sebab terlalu banyak adat yg perlu disanjung sampai lupa yg nafsu tue sentiasa mengejar mereka yg punya perasaan nak berkahwin.

dan salah satu faktor lagi. yg dah mendapat tentangan nak kawen tue sepatutnya fikir cara elakkan dari buat zina. masing2 kena sedar diri sendiri

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers