CORETAN TERBARU NADH

I love you!

Selalu kita akan menyesali sesuatu bila ada sesuatu yang luar jangkaan terjadi. Masa tulah kita nangis bagai nak rak. Atau lebih spesifik menangis macam mati laki.

Tapi pernah tak korang fikir apa yang korang nak buat tapi korang tak berani. Contohnya, tiga perkataan yang sukar diungkapkan melalui verbal atau non verbal. Apakah? I love you.

Bila sampai masa dia dah ada orang lain. Baru awak sedar yang sememangnya awak suka dia. Awak sayang dia. Tapi ego dan malu mengatasi rasa itu. Awak tak berani berterus terang sebab awak takut akan penerimaan dia.

Tapi sedar tak bila kita tak sanggup ambil risiko. Kita gagal sebelum peperiksaan. Umpama kalah sebelum bertanding. Sebab orang lain dah merebut peluang itu. Justeru, hargailah perasaan itu sementara ada.

Bina keyakinan dan berterus teranglah walaupun dalam nada jenaka. Sebab awak takkan tahu perasaan dia kalau awak mulakan dulu. Jujur itu perlu dalam perhubungan. Bukan percintaan semata. Ayuh sebutlah I love you kepada sesiapa yang awak sayangi. Ps aku akan jadi kontroversi tak? :-P

Ps: Aku sayang dia ;-)
Published with Blogger-droid v1.7.4

11 comments:

Nuruashia said...

wawhhh sukenyee die..untunglahhh~ hohoh

Asyikin said...

jangan sesekali lepaskan peluang, nnt bila dah takde airmata darah sekalipun dah tak guna kan...

Unknown said...

tu la yg aku dok pening..aku ada baca artikel..kalo kita suke seseorang baik kita diam je..kalo dah tentukan die mmg untuk kita akan jadi jgk..tapi pedih nokk tgk die ngn org laen..ahaha

mas saari said...

jangan biarkan ego mengatasi kasih sayang!

wanita mutalib said...

tiap tiap hari sebut :)

Azza Azman said...

kata kata sayang itu penting...

hai, tak support saya pun xpe tapi nak minta support blogger ini -->http://azzaazman.blogspot.com/2011/10/siapa-dhia.html <--

thanks sesangat!

aamalinaazman said...

ekekekekke
i love u kak ngahh
i loveeeee uuuu kak ngahhhh
i loveeeeeeee uuuuuuuu kak ngaaaahhh

heehehehe
okeh dh luah dah kt kak ngah! =]

FaKArePa!n said...

boleh tahan tajuk entri nih..

K said...

Awak suma dia...

syakirahmn said...

ewahh ewahh.

haha dulu seusah nak kata i love you sebab malu bukan ego maklum lerr budak skolah kannn,baik je kannn. haha

rugi rugi. takpun bukan kata i love you, kata saya suka awak tu punnn susah sgt. pompuan,biasalah. tp rugi, melepas ahh.


XD

fRaMe+LenSeS said...

haaaa... sapa tu? sapa tu?

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers