CORETAN TERBARU NADH

Dilema

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Macam lagu Ukays tu di sana menanti di sini menunggu. Macam tulah aku rasa sekarang. Serba salah nak buat keputusan supaya kedua-duanya puas hati.

Antara keluarga dan kawan mana aku nak pilih?

Antara bercuti dan kenduri mana aku nak pergi?

Antara kedua-dua event mana aku nak dahulukan?

Aku buntu. Sana aku sayang. Sini pun aku sayang. Sana akrab. Sini rapat. Sana dah janji. Sini memahami. Tapi... aku yang serba salah. Korang rasa apa aku patut buat? Janji kena ditepati kan? Tapi keluarga lagi penting. Tapi.... Haishh benci dilema!

22 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

dilema menghantui diri.akak pun sedang dilema ni

Encik H said...

susah tu..family mesti didahulukan..plus bukannya selalu ada peluang bercuti dgn family..tapi kenduri kawen kawan pun, xsedap la kalau tak datang..huh

tapi rasanya kawan tu akan faham..kita bukannya xnak datang, cuma kita terpaksa xdapat datang..

aDisH.sHidA said...

alooo ye ke iffah...huhu..apa2 pun wat la keputusan yang tepat erk...insyaAllah dorang paham

Aziela said...

Secara jujur, kawan akan memahami, keluarga pun memahami. Tapi kawan akan datang dan pergi. Keluarga akan bersama melekat dengan kita seumur hidup.

deno said...

deno pun tak suka kalau dilema ni... mana nak pilih.. kena fikir, kena ambil kira... kan

paripariputih said...

tak ada masalah yg tak dapat diselesaikan.. ada.... klw mcm tu pergi lah salah satunya lebih awal dari tarikh... lambat atau bukan jatuh pada hari majlisnya bukan itu ukuran, yg penting ingatan... yg penting kita hadirkan diri... at least sesuatu dari kita tolak salah satu :)

Rapunzeel Cikilolo said...

tunda bercuti? pergi kenduri then baru bercuti?
terangkan pasal bercuti kat family?

senaraikan beberapa pilihan b4 pilih. insya-allah

boni kacak said...

bagi saya.. family come first.. sebab tu pun dah jadi aturan di dalam hukum alam ni..

ika said...

selalu juga berada dalam di persimpangan dilema..lepas tu terus nyanyi lagu nora..huhu..just kidding~

-meeSUPERGIRL- said...

keluarga segalanya .. :)

aku HaniAsyira said...

family dihatiku.. =P

Tihara said...

as salam

kalau akak akan dahulukan keluarga sebab susah senang bese dgn kelaurga dulu..kawan2 biasa masa seronok2 je..sorang dua je masa suka dan duka..tu situasi akak..akak harap dimudahkan segala urusan yer..

Nong Andy said...

huh.. memang di lema. kes macam ni memang tak dapat aku nak nolong...

bak kata pepatah.. ewah pepatah lagi..

di telan mati mak.. di luah mati boyfren... he? salah.. hehehehe

ok tak lawak!

Iffah.. apa pun keluarga itu terpenting. Kawen kawan eh? kalau dia buat 2 tempat (pihak lelaki or perempuan) ko dtg yg majlis ke-dua pula la.. Kalaulah.

apa-apa pun moga ko dapat atasi di lema ini.. insyallah.

Rozuan Ismail said...

aku x dapat pergi. tuntutan kerja

Asrul "iLham" Sany said...

pilih yng mana beri kepentingan jangka panjang :D

efa nur said...

dilema sungguh baca entri nie..hehehe

family first :)
yg penting,harus di dahulukann :)

reenapple said...

soalan pertama.. keluarga.. ehehe

soalan kedua... yg mana menyenangkan kau? huhu. Kalau aku akku pilih bercuti.. ekeke. Tapi kalau kenduri tu penting, kena pstponed la bercuti.. tu.. huhu

#aku tak berada dalam dilema tapi kesuntukan msa.. ehehehe

Thempty Yanty said...

think wisely. make the write decision.

kay_are said...

hmm.. memang agak susah nak wat pemilihan ni.. pilih belah sini, belah sane lak terase.. pening.. so bile jadi camni, kadang2 aku tak pilih dua2.. huu

Mieya Atiera said...

Pilih mana-mana yang terbaik.

QasehnyaRania said...

family la.

bercuti bila2 boleh pergi.kenduri org tu myb sekli je ..

;D

selamat memilih

serawa tu manis juga.tp depends dekat kita yang buat la ;d

kiera'sakura said...

huwaaaaa ada dilema ke ritu huuuu nape x cite kat akak? tacing ngn iffah!!!

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers