CORETAN TERBARU NADH

Gambar: Seks dikalangan kanak-kanak

ASSALAMUALAIKUM.

Sekali lagi kita dikejutkan dengan berita sensasi tapi tak enak didengar. Apa dia? Kanak-kanak zaman sekarang sudah pandai buat seks. Bukan main-main. Memang jelas mereka sudah dipengaruhi dengan tindak tanduk yang tak wajar mereka ikuti. Apatah lagi kanak-kanak perempuan yang memulakan dahulu. Gambar akan menceritakan segalanya.
Gambar 1


Gambar 2

Gambar 3


Apa peranan kita sebagai masyarakat?
Peranan sebagai ibu bapa?
Peranan sebagai guru yang mendidik?


Gambar 4
Gambar 5

Gambar 6

Gambar 7

Gambar 8

Gambar 9(Siap ada geng lagi)

Wajarkah kita berdiam diri melihat aksi-aksi yang melampau. Selalu orang akan kata aksi 18sx. Tapi aku tak nak gunakan sebab itu menunjukkan bahawa aksi itu hanya orang yang 18 tahun dan ke atas boleh melakukannya. Itu sangat tidak betul. Aksi itu hanya boleh dilakukan sekiranya kita sudah berkahwin atau melalui proses ijab dan qabul. Lainlah orang yang bukan beragama ISLAM. Sedih tengok keruntuhan akhlak, Dari kecil dah didedahkan dengan perkara yang tak elok begini. 

Semua mempunyai peranan. Jangan hanya nak menuding jari. Our kids is our identity. (Kalau salah betulkan) Aku tak tahulah kalau ada yang kata perbuatan kanak-kanak ini bagus. Zaman moden lah katakan. Biarlah orang nak kata aku jumud.(KUNO). Aku tetap aku. Aku benci melihat gejala ini. Kita kena banteras. Takkan nak biarkan kanak-kanak di Malaysia buat perkara terkutuk ini juga? Takkan nak biarkan dosa berleluasa?

Kanak-kanak ni agak-agak aku umur 6 hingga 7 tahun. Pernah ada dengar cerita tentang budak 7tahun melakukan aksi pelik terhadap patung haiwan. Korang fahamkan apa aku maksudkan? Macam mana dia boleh buat? Kalau tak sebab dia terdedah dengan aksi itu. Ingat kata ALBERT BANDURA seorang tokoh perkembangan kanak-kanak. Beliau mengatakan bahawa kanak-kanak belajar melalui peniruan. Jelaslah mereka meniru apa yang mereka lihat. Kalau dia lihat orang berhubungan seks maka itulah yang ditiru. Kanak-kanak belum mengerti halal haram. Belum dapat bezakan yang mana baik mana buruk. Kita sebagai ibubapa, guru, masyarakat kenalah membanteras kegiatan tak bermoral ini. Ingat pendidikan asas bermula dari rumah!

THEY ARE WHAT THEY SEE!!!


PS: Aku tengok gambar ini di blog aku anak jawer dan gambar penuh di blog akulah nonot dan blog bicara farah.

2 comments:

Putri Malu said...

betul tu..jangan biarkan ini terjadi..
Dauspozi Dan CNY Blog List

Miss Ran said...

hehe tengs skong

dah join ke

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers