CORETAN TERBARU NADH

Aku bukan aku

Entah mengapa hati terpanggil
untuk mengarang rahsia hati
segala yang telah menjadi pekasam di lubuk sana
segala cereka yang bermain di tubir mataku
segala tipu muslihat yang hadir tanpa ku duga
benar segalanya berakhir
aku tahu
tapi aku tak mahu mengakhirinya
bukan
bukan sekarang
aku mahu dendam kesumat terbakar sepi
biarkan ia berlalu pergi
dari jendela hati yang makin rapuh
jauh dari pandangan manusia
yang ku panggil sayang
jauh pandangan manusia
manusia yang menggelarkan ku ________
ah biarkan aku sahaja yang tahu
aku jenuh berlari
mencari siapa aku
larianku makin perlahan
aku terhenti di sudut sepi
kelam tanpa suara
aku sunyi
aku perlukan sedatifmu
untuk aku pantas berlari seperti selalu
mengecap angin yang menderu
agar aku bisa menghela nafas
sungguh aku jemu
punah segala rasa padamu
sungguh kerana kau
kau tak pernah menerusi laluan hati
menelaah segala rasa yang terbiar kaku
kau senyum tanpa sedar hatiku kau luka
kau gembira disaat aku berduka
kau jua insan egois
yang tak pernah mengenal siapa aku
lantas layakkah kau menjadi dia
dia yang ada untukku
dia yang selalu menyinggah di kamar sepiku
teratak yang mula kosong
disaat itu dia hadir mendekati hati ku
meruntun jiwaku
membawa hatiku lari
sejauh yang mungkin kerna
kau tak pernah mengerti
sejak aku denganmu aku lupa
aku lupa siapa diri aku
dan izinkanlah aku kembali
kembali ke pulau kecil di hatiku
agar dapat aku cari siapa aku
hanya satu pintaku
kau kembalilah jua
sesungguhnya kau sesat
sesat dalam bayangan manusia itu
hingga kau tak sedar akan
hidupnya aku untukmu
hidupnya segala hanya untukmu
kembalilah
hilangkan segala anganmu yang akan memakan diri
sungguh aku 
merayu~~   











nukilan owner blog



Post by,
Miss Ran 

2 comments:

Naniey TJ said...

sayang seribu kali sayang...
jika boleh dipaksa kasih itu datang...
akn ku kerah segalanya untukmu...
tp manusia slalu bilang....
rasa sayang xprlu diucapkan....
biar hati yang berbicara riang.....
bnyk mne sayang yang datang...
trime la ia krn itu adalah suratan

Unknown said...

yup naniey...tapi kan sayang boleh terhenti
mcm masa jugak..sampai masa akan terhenti jua...

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers