CORETAN TERBARU NADH

Review BISIK-BISIK GELORA

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
 harga 25.90
Sinopsis:
Jad terpaksa dinikahkan dengan Banin Azumi oleh orang kampung kerana malu. Namun selepas nikah Jad ditahan polis dan meringkuk di penjara 2 tahun. Isterinya menghilangkan diri 7 tahun. Apakah yang berlaku selepas 7 TAHUN? Bacalah sendiri. (Jahat kan aku?)

Buku ni karya novelis popular Fauziah Ashaari. Alah penulis Ombak Rindu tu. Haha saja nak beli buku orang lama. Orang lama menulis lain sikit gayanya. Jalan cerita best. Cerita pun best. Tapi tetap ada kekurangan. Emosi aku tak berubah. Mendatar je. Macam tak ada feeling. Mungkin aku yang salah.

Kawan aku punya emo. Dia asyik cakap hero dalam novel ni jahat. 10 kali sehari dia akan cakap Jad jahat. Tapi jahatlah jugak. Haha aku mesti kena compare dengan Andai itu takdirnya. Memang tak boleh lawan. Sebab ceritanya macam melompat-lompat plot. Kejap 7 tahun kemudian. Kejap 3 tahun. Aku tak feel bila macam tu.

Aku nak berterusan. Lama sikit nak feel. Lagipun rasa macam tak cukup kejam watak tu. Dan banyak sangat watak sampingan yang sumpah annoying. Rasa nak humban dalam tong. Aku nak baca hero dengan heroin je. Part diorang berbaik tu macam tak menyentuh perasaan.

Ada scene yang aku rasa tak logik. Permulaan cerita pun agak bosan. Kesimpulan aku bagi 3.5 bintang. Belum cukup tersentuh macam novel Ombak Rindu yang dulu. Kejam macam Hariz tapi tak boleh lawan Syed Aizril. Oh korang nak beli boleh beli. Cerita ni best jugak. Ikut citarasa memasing okey?

3 comments:

Unknown said...

fauziah asaari tu anak berana bro ben ke

Anonymous said...

dah lama x bace karya fauziah ashari dgn norhayati brahim

K said...

haha, like jiji comment XD

andai itu takdirnya best!!

p/s : tak layan sangat novel :P

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers