CORETAN TERBARU NADH

Fakta merokok

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Korang mesti tahu sangat aku tak suka gila dengan perokok, merokok, rokok, asap rokok. Segalanya berkaitan dengan rokok. Dari hari tu aku terfikir pasal kata-kata lecturer aku. Maybe aku belum jumpa Mr Right yang mampu mengubah dirinya hanya kerana aku. 

Ceh ayat nak jiwang je. Lupakan hal itu. Aku terbaca entry fakta tentang rokok kat sini. Jadi aku petik sikit ye. 

Jumlah umat Islam yang merokok di dunia ini ialah lebih kurang 400 juta orang. Pengeluar terbesar rokok adalah orang I$RA3L. Bayangkan berapa banyak keuntungan yang pihak sana dapat dalam sehari? Yang umat Islam sendiri sumbangkan.

Kita laungkan keamanan, mempertahankan negara Islam yang diserang. Tapi kita jugak penyumbang dalam mengumpul dana mengebom Palestin. 20 JUTA sehari keuntungan yang didapati sehari. 12% daripada itu adalah berasal dari duit umat Islam sendiri.

Tak kesian ke?
Nak merdekakan palestin dan Masjid Al Aqsa memerlukan 500juta setahun. Kalau korang berhenti merokok pasti boleh membantu umat Islam di sana. Peringatan untuk diri sendiri juga. Apa tunggu lagi? Berhenti merokok. Bukan ada faedah apapun. Serius, sekali korang tekad insyaallah berjaya. Ramai je berjaya tinggalkan tabiat merokok.=)

ps: Tak suka bau rokok grrr!

3 comments:

~..Lesung Batu..~ said...

tak suka bau rokok jugak! pening..hahaaha

Asyila Zainuddin said...

yess! ade geng.. sepp2.. hehe.. bukan stakat tak suke,siap anti lagi dgn rokok2 ni..

K said...

uhuk uhuk

p/s : alahan merokok

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers