CORETAN TERBARU NADH

Ada orang... edit gambar...

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Ada orang kurus, edit gambar jadi gemuk.
Ada orang muda, edit gambar jadi tua.
Ada orang ada muka, edit gambar bagi tak jelas dipandang mata.
Ada orang muka biasa, edit bagi makin comel dan gebu.
Ada orang muka kacak, edit gambar tutup macam penyamun.
Ada orang muka tak kacak mana, edit bagi nampak macam kasanova.

Pelbagai ragam. Pelbagai gaya. Pelbagai cara. Yang penting pasang niat yang positif. Jangan ada yang dengki. Jangan pula yang busuk hati. Ada sebab mengapa mereka memilih untuk edit sebegitu. Siapa kita nak menentukan dosa pahala mereka? Yang mana negatif, kita doakan dia berubah. Yang positif kita boleh jadikan dia teladan. 

Tutup muka bukan saja mengelak dari dikenali, ia juga mengurangkan risiko bahaya bila di luar. Misalnya, ada orang benci sangat dengan aku, tup tup dia nampak aku tengah berjalan sendiri di KL Sentral. Bahaya zaman sekarang. Buatnya dia psiko. Nak culik aku ke kan? Buat tebusan? Tak ke naya? Hati-hati! Macam-macam boleh jadi =) 

13 comments:

adarain said...

edit gambar tu yang best.haha

boni kacak said...

betul tu.. yang penting niat kita. :)

Ooh Deo said...

Part last tu betul jgk.. Terlalu kacak/comel ade manusia pcyho kalau bkn kt malaysia mungkin kt luar negara diorg cari..

Unknown said...

ada orang...ada orang...rerupanya dia...ooo...

singgah melawat kawasan... hiks !

Unknown said...

alasan sebab tutup muka semalam kan..tapi tutup2 pun nampak la "cantik" tu..
heheh

Heartbeat said...

siapa nak culik aku ? hek hek hek . berat kodd nak angkat tarik aku

a said...

klu aku nampak iffah afeefah..aku sekeh jek die..ekekkekee

Unknown said...

hahaha aku pun risau selama jd blogger ni nk tyg muka...takut org kenai wlpon tadela femes...tp sbb aku suka jln kt luar sorg huhu

Unknown said...

Hahahahha, tul jugak kata ko....
Aku edit pic aku jd kasanova je,,, lalalaa
Setiap org ade sebab kannn.. aku respek keputusan org tuh...

Dayang Deno said...

hihik.. zaman skrg org suka edit gambo

Pembunuh Tanpa Bayang : said...

takut pada org yang iri hati.

Kira Sakura said...

bab gmbr akak yg gemoksss ritu akak x edit tau hihihi :p

kay_are said...

macam tu ke.. leh time alasan ko tu.. tapi aku saje je kat blog. kat fb open.. =P

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers