CORETAN TERBARU NADH

Situasi-situasi seperti 'Sarang tebuan jangan dijolok'

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Orang kita ni makin orang marah makin menjadi-jadi dia nak sakat. Sedar atau tidak, dia telah mencetuskan rasa kurang senang dan seterusnya menambah bara di hati. Antara situasi-situasi yang biasa jadi ialah;

1.Dah tahu tanya lagi...

A: Kau tengah buat apa? *A nampak B tengah makan.
B: Aku tengah tidur. Kau tak nampak? *B bengang!

2. Banyak pula tanya...

A: Kau free tak sekarang?
B: Tak sangat. Kau nak apa?
A: Kau rasa aku nak apa?
B: Aku tak ada masa nak berteka-teki dengan kaulah. Baik kau blah dari sini sebelum kau pulak kena fire...

3. Dah tahu orang marah lagi dibuat...

A: Aku kan dah cakap banyak kali aku tak suka kau buat macam ni.
B: Ala kau bukan tak tahu perangai aku kan?
A: Habis perangai aku kau tak nak ambil tahu pulak? *A terus blah dengan hati sebal.

4. Gurauan yang tak lawak...
A: Apasal kau selalu keluar dengan dia?
B: Dah dia kawan aku. Tak boleh ke?
A: Tak boleh. Aku cemburu tengok korang rapat hahaha...
B: Ada aku kisah?

5. Dah tahu orang marah, lagi nak dicabar...
A: Kau ni marah sangat dengan aku kenapa? Rilekslah.
B: Kau tak rasa apa aku rasa. Senanglah cakap.
A: Meh marah aku. Apa yang kau tak puas hati sangat? Marahlah, marahlah...
B: Kau annoying. Kau suka buat ikut kepala kau. Kau tak sedar ke kawan-kawan ko taknak kawan dengan kau sebab perangai kau yang super annoying. Kau nak sangat aku cakap kan? Kenapa kau diam? Tak boleh terima hakikat? Dah kau jugak yang nak tahu sangat kan? *B terus meluahkan rasa tak puas hatinya.

Okey, korang boleh tambah sendiri di bawah. Ini cuma pendapat aku. Sebab tu aku kata aku bagai sarang tebuan. Ditengok boleh diusik jangan. Ada masa kita kena peka dengan situasi. Ada masa kita perlu serius. Ada masa kita perlu memahami. Ada masa kita perlu diam. Jangan ingat orang boleh terima kita tanpa syarat. Semuanya berlaku bersebab. Jangan ingat semua orang suka dengan kita dan jangan ingat kita je betul dalam segala hal. Renungkan dan selamat menjalani ibadah puasa. =)

1 comment:

kay_are said...

tapi kadang2 aku memang suke kaco orang2 yang macam tu.. bile dah betul2 kenal r.. sebab best! ^^

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers