CORETAN TERBARU NADH

Aku yang tersakiti- JUDIKA

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Pernahkah kau merasa jarak antara kita
Kini semakin terasa setelah kau kenal dia
Aku tiada percaya teganya kau putuskan
Indahnya cinta kita yang tak ingin ku akhiri
Kau pergi tinggalkanku
Tak pernahkah kau sadari akulah yang kau sakiti
Engkau pergi dengan janjimu yang telah kau ingkari

Oh tuhan tolonglah aku hapuskan rasa cintaku
Aku pun ingin bahagia walau tak bersama dia

Memang takkan mudah bagiku tuk lupakan segalanya
Aku pergi untuk dia
Tak pernahkah kau sadari akulah yang kau sakiti
Engkau pergi dengan janjimu yang telah kau ingkari
Oh tuhan tolonglah aku hapuskan rasa cintaku
Aku pun ingin bahagia walau tak bersama dia


Bila semua serba tak kena. Lagu jadi penghibur duka lara. Bukan bermakna aku lalai dengan muzik semata-mata. Cuma seperti selalu, muzik jadi terapi jiwa tatkala hati sedang gundah. Mungkin aku terlalu berfikir. Mungkin aku sendiri menyakiti diri sendiri. Kadang perlakuan tak seperti yang kita bicarakan. Kadang tindakan menolak logik akal sendiri. Lantas aku biarkan bait ini berbunyi dengan indah di cuping telingaku... Hapuskan rasa cintaku...hurm...

10 comments:

Unknown said...

Mieya pon suka sangat dengar lagu nie. Ulang banyak kali pon tak terasa jemu

Aien Not Alien said...

lagu ni macam sesuatu bagi aku. walaupun sekadar lagu je...tapi ntah le. biarlah..huhu

NIA SI DRUMSTICK said...

yess..kdg2 lg amat memahami kt..

ika said...

xpe, tuhan tu mendengar doa setiap insan..yg penting jgn putus asa..all is well..

boni kacak said...

memang lagu ni dapat memberi ketenangan kepada kita.. tapi sayangnya ketenangan tu ibarat macam dadah je. ia hanya tenang sementara.. tak berkekalan.. jadi, kesimpulan saya daripada kata-kata saya ni, lupakan terus. buang jauh2.. dan buka buku baru :)

Encik H said...

aku yang terspeechless..hehehe

Unknown said...

ecececeh tp mmg lirik nih killer! ouchhhhhh

kay_are said...

lagu ni terlampau sedih sampai tak kne langsung dengan jiwa aku.. sekian.. =P

Tie HT said...

lagu tu kadang2 boleh jadi terapi sementara..tapi al Quran dan tafsir, insha Allah boleh jadi terapi yang terbaik :)

Nong Andy said...

join jiwang jap :)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers