CORETAN TERBARU NADH

Sabtu yang tragis

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Kejam ke sebab pilih tajuk macam ni. Rasa baru semalam aku ditimpa musibah. Ramai rupanya tak tahu apa jadi pada aku. Tak tahu nak mula dari mana. Yang penting sabtu sebelum raya adalah kenangan yang memberi pelbagai rasa untukku.
Pagi tu aku bangun awal. Serius tak mandi pun. Terlalu teruja untuk pulang ke rumah. Pukul 4.30 pagi sebelum sahur aku terjaga. Aku bergegas untuk mengemas segala kelengkapan. Itu hari terakhir aku berada di rumah sewa yang lama aku duduki.

Pagi sungguh gelap. Setelah mengucapkan selamat tinggal kepada sahabat aku dan adiknya aku menghidupkan enjin kereta yang bernama Maria. Lama Maria berkhidmat untuk aku. Sehinggalah pagi subuh itu. Nyawanya mati saat aku terselamat. Kini hanya jasad yang rentung jadi tatapan aku.

Maria tinggal kenangan
Aku rindukan Maria. Rindu sangat. Inilah kisah hidup aku. Sesiapa yang tak tahu aku kemalangan. Maaf, bukan sengaja tak bagitau cuma tak berkesempatan. Inipun tangan kiri yang menaip. Aku tak cedera parah. Cuma terbakar bahagian muka, tangan kanan, lutut kanan dan kaki kiri. Masih dalam proses pemulihan.

Cuma aku dan handset je ada. Netbook pun tinggal mayat. Sekarang aku di Kajang. Masih bercuti. Makan pun masih tangan kiri. Doakan aku cepat sembuh. Boleh makan macam biasa.Yang penting boleh berblogging. Rindu sangat!!!
Ps: Dia pun terasa kehilangan aku.

38 comments:

aamalinaazman said...

=(
tragis mata melihat..
xpeee..opah selalu tunggu...kene sihat betol2 tawwww!
moge cepat sembuhhh
jgn dedegill taw..

siti zarizza said...

semoga iffah cepat sembuh yek. ^^

Hafizin Jamil said...

harap2 cepat sembuh

Unknown said...

maria sungguh sentimental

ZianaRazali said...

sayunya baca..semoga cepat sembuh dan ceria seperti selalu..

Fasihah Supian said...

semoga tabah, ifah kena kuat! nanti boleh sembuh cepat, ley blogging balik :)

Lea Isnawi said...

sabar ye iffah
smua yg berlaku ade hikmah
moga cepat sembuh ye dear :)

FaKArePa!n said...

kalau tengok dari gambar tu mmg angker habis..mmg umur Iffah masih panjang lagi la..

Efa Nur said...

mmg sgt tragiss T_T

sabar ye iffah..
semoga cepat sembuhhh ^^

Sunah Sakura said...

mariaaaaaaaaaaa....yang bawak u jumpa i dan kawan2 kat kl sentral sebelum i balik ke johor....

mariaaaaaaaaaaa....yang bawak u gi sedenak jumpa atokgebu....

mariaaaaaaaaaaa....yang bawak u gi umah i dan jumpa cici....

mariaaaaaaaaaaaaa....terima kasih atas segalanya!!!

T__________________________T

mas saari said...

takpe iffah, kereta tu kalau ada rezeki boleh beli lain...

tapi nyawa tak boleh ditukar ganti! moga iffah tabah dan cepat sembuh..

sebenarnya camne boleh accident tu?

lieynanilaz said...

semoga cepat sembuh tau!!

saya cello191 said...

teruknya kereta tu..

moga cepat sembuh ya..^^

chiLleD...!! said...

moga cpt sembuh..=)

Anonymous said...

semoga cepat sembuh. kuatkan semangat. tabahkan hati. :)

Nuur mutiara said...

semoga Iffah terus bersabar, cepat sembuh.. T_T

Sis Lin said...

Ya Allah...
Cepat sembuh Iffah...moga sihat dan akan kembali seperti apa yang Iffah rindu tu.. A-Minnn

sea_lavender said...

awk kemalangan...br tahu...moge cpt sembuh...ujian Allah buat awak..krna Dia syg pd awk..ingt sgala pe yg d berikan tk prnh sia2..tentu ade hikmah... tke cre.. sye doakn awk agr kuat dan tbah lalui liku2 kpayahn itu sebaik mgkin..Insya-Allah..

msredcheesecake said...

alhamdulillah sempat keluar...redha dgn dugaanNya...semuga tabah dan cepat sembuh supaya dia tak rasa kehilangan lagi....

tamlegend said...

cmno leh tamatnya riwayat si Maria ni...???

maszull said...

salam iffah...dah lama x dengar cite iffah....alhamdullilah iffah selamat yer...biarlah maria pergi ngan hati yg terbuka ye...
semoga iffah cpt sembuh yer...
kami semua sentiasa mendoakan iffah sihat seperti sediakala....
luv u dear....:)

Cik Asma BLuppy said...

bersabar la.... semoga cepat sembuh=)

Unknown said...

semoga sihat seperti biasa iffah

Brilliant Marjan said...

semoga cepat sembuh & jaga diri baik2.amin

MizzTina said...

dh lm tggu update psl ni.. semoga cpt sembuh yer.. terkjut gak pas dgr insiden tu.. tp pas kak sunah kata iffah selamat, br la lega.. =)

Diana @ BKKC said...

iffah~ sabar lah dik..tak sangka besarnya dugaan iffah di bulan mulia ni...

sungguh..kalau sis tahu..sis jenguk iffah semalam..Boleh. Sis di country heights malam td. Beraya rumah pak long..

aDisH.sHidA said...

rindu maria yang tumpang duduk di seat belakang dr kl sentral ke wangsa walk dan ke jalan duta....

maria dlm kenangan..

semoga iffah cpt sembuh

fRaMe+LenSeS said...

mendoakan kamu cepat smbuh..

Qaseh Dalia said...

hari ni ujian dtg menimpa kita ,
hari esok hadiah atas ujian akan muncul ..
sabar dan tabah hadapi hidup ni ye =)

Cik Pulau said...

moga yu cepat sembuh iffah...
ai pernah naik maria ni..
maria...

rindu yu..

Muslimah Optimis said...

tengok dari gambar maria yang hancur tu macam takut sangat..moga cepat sembuh

Syazwan Che Deraman said...

naseb baik kau selamat.
syukur.
semoga kau cepat sembuh.

nadzli azlan said...

cepat sembuh ya akak :(

Eera Shera said...

sori smlm bru tau..tu pun ternampak kt blog jiji. smoga cpt sembuh ek.. rehat byk2

Mehmet Wie said...

semoga cpt sembuh.. kuatkan semangat ya..

Niena Muhammad said...

:D

nanti dpt maria yg baru.. InsyaALLAH :)

QasehSuci said...

semoga cepat sembuh iffah...

Shiema Sufian said...

semoga cepat sembuh

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers