CORETAN TERBARU NADH

Expect the unexpected!

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Pertama sekali aku nak ucapkan kepada dua sahabat maya aku yang pos hadiah. Walaupun dah masuk bulan 4 masih ada orang pos hadiah. Terharu. Syah! Lina thanks. Hadiah nanti aku tunjukkan kalau ada kesempatan. Aku hargai ingatan korang =)

Kejap! Bukan itu aku nak cerita. Aku nak cerita tentang persahabatan yang tak dijangka. Tapi kuasa Allah tiada apa yang mustahil. Jom baca.

Unexpected Friendship
Pelakon:
Lala
Wawa
Jaja
Beto

Lala dan Wawa kawan baik. Satu hari Lala mengenalkan Beto pada Wawa. Sejak itu mereka bertiga rapat. Beto ada seorang kawan yang bernama Jaja. Lala dan Wawa tak berapa suka kehadiran Jaja sebab Jaja nampak sombong. Add friends pun berbulan tunggu tak approved. Jadi Lala dan Wawa sama-sama mengambil keputusan untuk tak mempedulikan Jaja.

Satu hari Beto menghilangkan diri secara tiba-tiba. Wawa dan Lala risau yang teramat. Jadi, akal mereka pantas memikirkan Jaja berdasarkan cerita Beto selama ni yang mereka kawan baik. Lala pernah add FB Jaja tiba-tiba malam itu Jaja approved. 

Lala pun terus bertanyakan tentang Beto. Kawan mana yang tak risaukan kawan yang hilang tiba-tiba kan? Wawa cuma jadi penanti berita setia. Tiba-tiba Wawa dipaksa untuk add Jaja. Hatinya sangat tak rela. Tapi rasa risau dan ingin tahu sangat tinggi.

Jadi dia add Jaja dan Jaja pun tahu niat mereka berdua add. Lama-lama berborak akhirnya mereka rapat. Hilang semua rasa tak suka dan pandangan negatif Lala dan Wawa terhadap Jaja. Malah menjadi sahabat baik walaupun cuma di laman sosial. Tamat!

Kesimpulan dari cerita di atas ialah tak semestinya hari ni kita bermusuh dan selamanya kita akan bermusuh dan tak semestinya hari ni kita berkawan dan selamanya kita jadi kawan. Expect the unexpected! =)

*Kisah benar =)

11 comments:

Unknown said...

Hahahaha aku kenal sangat watak si LALA dalam ni hahahha senget... >.<

Unknown said...

amboiih nama Beto tetap ada ye kak ipah :D hee..btw nice stroy.. ^_________^

a said...

tak sangka.. hihi..moga berkekalan lah persahabatan itu..amin.. :)

Unknown said...

Aku tersenyum sendiri baca entri ni =)

hana hadi said...

Jadi Beto tu macam mana?

xkenal maka xcinta kan.. pernah juga jadi mcm ni. hana da member(ada blog)hana tengok dia mcm eiu.. mmg xsembang langsung. malalui penulisan blog dia tu hana tahu personali dia. hana jadi silent reader blog dia. lama kelamaan hana tingalkan komen

kemudian hana dah boleh sembang2 dengan dia di luar. sangat peramah. best. Kawan2 hana yang lain masih dengan persepsi yang sama mcm hana dulu sebab diorang xtau dia tu mcm mana :)

Yana Sakura said...

kita hanya mampu merancang je..tp sume tu dah ditentukan olehNya kan akak :)

nice story telling ehh..

Unknown said...

mcm true story plak ye

Kira Sakura said...

dah tue ape citenya dengan beto? errrr

Unknown said...

pe cerita ngan beto????

cimöt said...

haaaa. kena ade sambungan! beto's story unfinished!

Unknown said...

Memang tak sangka,
Sapelah kan...

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers