CORETAN TERBARU NADH

Selamat Hari Guru kepada diri sendiri

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Gila bengong title entry. Bukanlah. Selamat hari guru kepada ibu dan ayahku. Tetap cikgu selamanya. Aku tengok semua nak updata cerita ni. Nak jugaklah.

Hope cikgu-cikgu yang pernah mendidik aku bangga dengan aku sekarang. Eceh. Bukan sombong kalau tak tegur tapi malu. Huhu jangan terkejut bila aku jua sebaris di depan murid. Jangan terkejut aku makan semeja dengan guru aku yang dulu. Jangan terkejut kalau aku lebih tinggi dg nya dari mereka.

Namun tak pernah ku lupa segalanya bermula dengan seorang guru biasa. Tanpa cikgu siapalah aku. Bak kata ibu, kalau kita ikhlas mengajar dan mendidik anak orang lain, nescaya anak kita akan terasuh mindanya sama macam kita dulu. Ikhlaskan diri dalam apa jua pekerjaan.

Bak kata Imam Muda 2011 ni, kita jangan asyik mengharap kepada bantuan orang lain. Kita harus berusaha dulu barulah bertawakal. Allah takkan mengubah nasib kita kecuali kita sendiri yang ingin mengubahnya. Selamat Hari Guru!

Korang tahu lagu untuk cikgu? Kami guru Malaysia, berikrar dan berjanji...Dahla, malas nyanyi. Hujan pulak nanti=P

3 comments:

Ceiler Mun said...

hahhaa...selamat hari guru!!!

kami guru m'sia..berikrar dan berjanji...membimbing putera puteri..


errrkkk?? betul ke??lupa sudahhh..heheheh!!~

Dekcik said...

selamat hari guru..mak dekcik pown pown cikgu..huhu...

jom undi..
http://sweetchoc91.blogspot.com/2011/05/undian-masuk-maharaja-lawak.html

Sunah Sakura said...

tau, tau!! hehehe...selamat hari guru ye miss ran~~

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers