CORETAN TERBARU NADH

Kistot: Jetol dan Jemah

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Pintu aku buka. Jetol dan Jemah terus berlari mendapatkan satu sama lain. Aku menutup pintu semula. Dikbi sedia menanti bahan basah yang aku beli di Mybin. Segera aku beri kepadanya.
"Jemah, aku rindu kat kau..." Jetol peluk erat. Air mata menitis.
"Jetol... aku pun... lama tak jumpa kan?" Tangisan makin kuat. Pelukan makin erat. Lama mereka berpelukan. Umpama kekasih yang bertahun tak jumpa.
"Eh, korang ni buat drama sebabak kenapa? Jom kita ke dapur..." Aku pula bersuara. Naik rimas apabila melihat mereka berpelukan.
"Alah kejaplah. Bagi kami melepas rindu yang membara. Lama dah tak jumpa kan Jetol?" Jetol menangguk laju. Belum sempat Jetol menyampuk. Aku terlebih dulu pegang kepala mereka tarik ke dapur.
"Hish ayam-ayam ni kalau dilayan makin menjadi-jadi drama swastanya. Aku dahlah busy nak perap ayam lagi, nak buat salad lagi. Esok dah nak pergi barbeque kat Segamat. Tak sempat aku nak masak kang" Aku membebel sendiri dan meletakkan ayam tersebut ke dalam sinki. Ain sudah siap sedia untuk sembelih keduanya.
"Ain nah, kau sembelih Jetol... aku kerjakan si Jemah. Eloklah kita sembelih awal-awal, sebelum kawan dia si Omar datang cari. Memang takkan jumpa weh..." Aku dan Ain sama-sama gelak jahat. Demikianlah kesudahan cerita tragis ayam bernama Jetol dan Jemah. Aku dan Ain berjaya membakar mereka di Segamat Johor.

Tamat. Nak gelak jahat boleh? Maaf Dikbi, Umar, Ain, Zaitul dan Zaimah ini hanya gurauan semata-mata. Rindu kat korang. LOL

12 comments:

Anonymous said...

lol..aku igt babak tu..tapi kami bukan ayam..
ceh..igt ko nak bg aku gan jemah jd puteri gunung ledang .. ehhh !!

miss u a lot jugak pah !!

kopi pasta said...

adoyai...=.=' aku igtkan apa la td...rupa2nya ayam bbq. old skool giler nama ayam2 berkenaan =.=''

Seneorita Baharin said...

ehehee, rupa rupanya ayam eyh..hehe.. :D lawakkk..
rinduu kat akak ipahh.. ;)

Leeza dayasari [santai leeza] said...

rajin mengarang.... teruskan usaha.

reenapple said...

Aku faham. =)

Dik bee said...

ni dah kenapa?? kisah ayam pun kluar ni... rindu ker??? aku pun rindu jugak wei kat korang..... sobs3x

Skull Writers said...

oh.. ayam rupanya haha

kay_are said...

ayam? patut r name watak tak kelas langsung.. =P

maitimie said...

lolz! egtkn kwn yg lme daa xjmpe.ayam rupanya~~~~

thumbs up kak iffah :D

kiera'sakura said...

cakap dengan ayam :O

hana hadi said...

ayam rupanya. haha

MR & MRS MAKMUM said...

hahaha ..alahai igtkn apa la td

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers