CORETAN TERBARU NADH

Dari Allah kita datang kepadanya kita kembali

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Ni kisah kontroversi seorang lelaki meminta tukar nama kepada nama wanita. Klik sini untuk baca selanjutnya.

Aku bukan nak aibkan sesiapa. Cuma aku anggap pemergian arwah satu hikmah. Allah murka. Tahu ke tak ni? Tapi kita makin orang tegah makin buat. Makin Allah larang makin menjadi-jadi kes penukaran jantina. Bukan itu je. Zina ada di mana-mana.

Sedar tak kita semua ni mengundang kemurkaan Allah S.W.T. Kita asyik mengejar kenikmatan dunia yang bila-bila masa akan ditarik semula. Jadikan berita kematian arwah sebagai pengajaran. Jangan ulanginya lagi. Jangan mengutuk si mati.

Sebab biarlah dosa dia dengan Allah S.W.T. dihitung di sana kelak. Kita tak layak menghukum arwah. Yang pasti mati itu semua orang akan merasai. Cuma tak tahu bila. Kalau rasa dah hebat sangat, silalah cakap bila korang akan mati. Sebab tak ada siapa tahu ajalnya.

Aku pun terkejut dengan berita arwah dimasukkan ICU malam semalam. Ingat sakit biasa. Rupanya? Erm yang pergi tetap pergi. Kita yang hidup ambil hal ini jadikan pengajaran. Sesungguhnya pintu taubat akan sentiasa terbuka untuk kita semua sehingga saat hembusan terakhir. Sekian.

4 comments:

red gitarputeh said...

Dia sakit apa, ek.?


Updated | Best Tak Tayang Gambar Kat facebook Bagi Lelaki Tengok.?[reply]

Unknown said...

takziah...
adoi...
tkut tol citer psl dia nih..
da la x dpt tkr nma.. pastu kne murung plak...

mas saari said...

betul tu...
kalau Allah nak tunjuk tu kat dunia pun boleh! moga kita amik iktibar..

K said...

semoga yang lain amik iktibar

p/s : terkejut jugak

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers