CORETAN TERBARU NADH

Kahwin sebab kerja

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Ayat nak gempak je. Aku tengah dilanda angin dilema. Nak mintak korang fikirkan untuk aku boleh tak? Bulan 3 akan isi borang posting. Masalahnya aku tak tahu nak mengajar kat mana. Lepas tu senior yang dah posting sama bidang dengan aku semua posting Sarawak kecuali yang dah kahwin. Aku takut sebenarnya pergi sana. Kalau dapat bandar okey lagi. Kalau pedalaman? 

Sekarang ni aku risau sangat. Apa aku boleh buat? Samada aku minta Putrajaya, Selangor. Atau aku kahwin je sebelum posting? Gila apa? Mana nak cari calon? Perlu ke kahwin semata-mata takut pergi sana? Korang rasa macam mana? Patut aku usulkan cadangan kahwin tak kat ibu? *mahu pengsan dia!

Serius cuak. Kakak aku dua-dua ada kat Sarawak. Dua-dua duduk bandar. Dua-dua nak lari balik semenanjung balik. Aku takut pergi tak balik-balik je. Hurm sungguh takut sebenarnya bila difikirkan. Korang bantulah aku!

Ps: Dia gelak punyalah.

22 comments:

Mawaddah Aufa said...

agaknya tak perlu lah akak buat keputusan terburu-buru... kalau dapat pedalaman pun pengalaman sekali seumur hidup. baru je sye buat post pasal ni..:P Lagipun tak lame... 3 ke 5 thun je... Lagipun, kesian kat budak2 kat sane.. kalau semua orang tak nak mengajar di pedalaman, siapa lagi yang nak ajar diorang kan? Harap akak tak ambik hati ea.. Saye mintak maaf banyak2 kat akak kalau akak terasa hati ea :) Mintak ampun ye..

aamalinaazman said...

heheh..ase nak gelak pon ade bace entri kak ngah ni tap x baik gelak,hehe..

takot ye..

kalau x berani, minta jela kat semenanjung.. :))

kalau kat sabah, kat kk, opah ade..hihi..insyaAllah :))

semoga dipermudhkan urusan kak ngah.. ce tye ibu ayah dulu cm ne,
sebab deme pon cikgu kan, mest deme tawu2 jugak..

pasal kawen tu, errr opah x berani nak suggest, sebb kawen ni pekara beso, lain kalo dh ade calon, bole dipertimbgkan,,yg x de ni yg cm isau gak ni..nak cri lagi..nak sesuaikan lagi kan2..

jwpn terbaik--->istikharah :))

Awie Omar said...

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia (Ayat nak gempak je... hehehe)

Kalau tak keberatan, singgah la sini hehehe
http://awieomar.blogspot.com/2011/02/memori-daun-pisang.html

Ce'gu JAERA said...

cikgu minta la posting kat Tawau Sabah.. nanti saya boleh tengok2 dan jaga cikgu Iffah.. ehehehehe...

anyway, selamat bertugas ya cikgu.. mana2 kita posting pun asalkan niat kita ikhlas utk mendidik anak2 bangsa,.. amin (",)

Unknown said...

cdgn Gen2Merah amat bagus sekali..sokong..ada kawan,,,

Eera Shera said...

ok ape pi srwk..cri pengalaman dulu..tp x boleh ke mtk kt semenanjung je?

psl kawin tu..x rasa cm terburu-buru ke..tp kalo dah ada calon ok je ;)

Farhanhanif91 said...

istikharah jalan terbaik...tapi mmg ada pilihan sabah sarawak ke? klu dpt pedalaman pon anggap la sbg pengalaman

reenapple said...

err.. sarwak tak de lah pendalaman sangat. ada kazen aku posting kat sana... dia dapat SMKA... mungkin harus cuba...

tak pun kau cuba apply Kelantan.. heheh.

kurus said...

ermm macam mana erkkk
situasi macam nie memang memerlukan adik berfikir secara tenang , buatlah semayang istiqarah ..
kalau dah ada calon memang senang , kawin dulu baru minta tukar ..
kalau tidak , berdoa lah dikk .. kepada dia yg utama kita minta bila kita dlm apa jua keadaan ;)

Anonymous said...

ehem3,,,tetibe je rasa nak kwin gak...
hek3...
ipah!!adakah ini cinta?wakakakaka...

oke ape sarawak,bez...panorama hijau,leh wt ko tenang kt sna...

Anonymous said...

btw,gudluck sbb ko bjaya jd ckgu..ekekeke

fRaMe+LenSeS said...

tawen. tawen. tawen. miahahahahahha.. :P

Unknown said...

Jangan la fikir negatif dulu. Kawan Eza orang semenanjung yang study sama, okey je dengan life kat sarawak. Eza faham dengan kerisauan iffah. Tapi, ada baiknya try dulu dear. Jangan fikir yang buruk-buruk je. Stay positive, girl. InsyaAllah, semuanya akan baik-baik saja. Try la kawan dengan orang sarawak macam Eza ni :D

.........cP~ said...

Nak kahwin semata-mata nak dapat kerja semenanjung. Haha. Tak payah la kalau betul-betul semata-mata sebab tu kot. Isi je. Kalau rezeki jauh, kahwin ke tak kahwin ke jauh jugak and vice versa.

Munn Jaafar said...

alamak takutnya kalau kena anta kat pedalamana =.=*

er..ai ade kwn mcm tu..die mmg dah plan,btunang dulu masa bljr..dh hbis tggu posting terus kawin.. =P

Cik Pulau said...

ai pun taktau nak mintak mana gak yu..
tapi kalo ikut keadaan sekarang..
ai lagi takut sebab x posting2 lagi..
huhuhu..

aDisH.sHidA said...

hehehhe....kalau dah jodoh iffah awal..sblm posting..alhamdulillah..janji si dia pun org gomen jugak....

Kira Sakura said...

ade rase nk gelak bce entry iffah nie.. hihihihi..

jgn menyerah sblm kalah dear...

meera said...

btw..sarawak tak best ok..sekian!

Juliet_iRa~" said...

isk2..heee.isi borang posting sem 8 dear...:)..jgn terburu2...insya-Allah kalau ada rezeki kamu...dpt sini..lgpon kan ada surat doc..dah nak sembuh ke perlukan check up lagi?tu slh 1 bukti kukuh utk stay selangor/putrajaya..

tp kalo dpt sbh/srwk apa salahnya..eh iffah bkn m3 kan?ipg kita..bdk m3 je g sarawak..

Nong Andy said...

Tajuk kontroversi ni :) tadi kat opis dah nampak tapi main jeling-jeling je, takleh komen.. bz kononnya hehe..

Kawin? sila la kawin kalau dah ada calon :p

tapi bab kawin ni bukan main-main. utk seumur idup. i think iffah pun dah cukup matang mengenai 'kebukan main2nya itu' mesti iffah juz tgk apa pendapat yg ada ye tak? heeee..

*aku pun tak pernah pergi Sarawak! Tapi kalau iffah kena di KK sabah. Aku sedia bawa iffah jenjalan hehe.. Kundasang? No problem!

Kalamhati said...

huhu susah gak ni iffah..

emm iffah mintak je semenanjung dulu..huhu insyaAllah yg perempuan tak dihantar ke pedalaman sgt kot if kena posting ke sabah n swak.. doa byk2 k

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers