CORETAN TERBARU NADH

Sakit lahirkan anak!

Assalamualaikum. A short entry.


Aku terfikir tadi. Macam-macam ayat yang biasa kita dengar. Lagi-lagi nasihat yang membina seperti tajuk entry ni. Bukan apa sekarang dah banyak kita dengar pasal buang anak. Bunuh anak. Macam-macam lagi. Tapi korang pernah terfikir tak betapa seksanya ibu kita mengandungkan kita, melahirkan kita. Sakit bersalin tu antara sakit yang amat sakit. Sebab itulah kalau ibu yang mati semasa proses melahirkan anaknya dikira mati syahid. Banggakan? Baguslah Mcam tu. Nak suruh korang fikir je betapa seksanya nak lahirkan korang termasuk aku.


Itu bersalin normal. Kalau yang bedah tu ingat tak sakit ke? Bius-bius je. Sedar-sedar dah lahir baby. Tak! Lapisan kulit kita ni ada 7 (betulkan kalau salah). mesti banyak luka kan? Nak dijahit. Sebab tu yang melalui pembedahan banyak pantang larangnya. Luka mereka lagi besar. Sakitnya lagi lama dari yang normal. Yang normal time nak bersalin tu je sakit sangat. Tapi bila dah lahir rasa lega yang amat. Suatu perkara yang aku sendiri tak dapat tafsirkan memandangkan aku belum pun mengandung dan kahwin.


Tapi bila kita tengok bayi malang yang bersepah-sepah ni. Senang sangat mereka lahir ke dunia. Dalam tandaslah. Kat rumahlah. Boleh beranak sorang-sorang je maknya. Kenapa? Kenapa yang mengandung secara halal susah dan mengalami pelbagai komplikasi masa nak lahir. Yang hubungan terlarang mudah je. Siap maknya boleh pergi lari tinggalkan anak merata-rata. Apa yang berlaku adalah sebaliknya. Tapi kita kena ingat. Kita terlepas hukum dunia tapi hukum akhirat?


Bukan nak cakap besar. Aku pun minta dijauhkan perkara macam ni. Aku kena jaga IFFAH AFEEFAH yang aku guna selama 21 tahun 11 bulan. Harap korang pun menjaga 'iffah korang. Lagi-lagi kaum hawa. Cikgu aku ada cakap lelaki terangsang dengan hanya melihat tubuh wanita tetapi wanita akan terangsang apabila sentuhan dari lelaki. Sebab itulah wanita wajib menutup aurat banyak dari lelaki. Siap ada yang kata tak adillah. Lelaki sikit je kena jaga. Siapa kata? Lelaki ketua keluarga. Isteri tak tutup aurat dia tanggung dosa. Anak tak tutup aurat dia juga. Akhirnya dia adalah lelaki dayus yang tak menegakkan ajaran agama Islam.


Ingat ALLAH nampak!


nuffnang

Post by,
Miss Ran 

3 comments:

kay_are said...

betul2 senang cte, laki n pompuan kne r pandai jage diri..

Miss Ran said...

tau takpe
jangan menggoda dan dgoda

Miss Ran said...
This comment has been removed by the author.

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers