CORETAN TERBARU NADH

Mentera semerah padi tak lapuk dek zaman

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM

M. Nasir

Mentera Semerah Padi 

Hei! kersani mengalir lah dikau
Menjadi raksa
Mengisi belikat punggungku
Agar aku bisa berdiri
Tegap dan segak
Bagaikan laksmana Melayu

Hei! sepuluh helai daun sirih
Ku gentas bersama
Bunga cengkih jadilah dikau
Darah merah pekat
Mengisi uratku
Agar bisa aku berlangkah
Gagah dan tampan
Bagaikan sijantan yang berkokok

Di mana bumi ku pijak
Di situ langit ku junjung
Alang-alang menyeluk pekasam
Biar sampai ke pangkal lengan

Aku seru mentera pusakaku
Mentera semerah padi

Okey, saja nak share dengan korang lagu yang bakal kami sekelas nyanyi untuk WALKTHON (Yeke aku eja ni?) Lantak. Esok siapa area melaka tengah mungkin dapat menyaksikan para gadis berbaju satu Malaysia melalak. Haha malu sangat. Apapun harap lancar semua. Jauh jugak nak jalan ni. Jangan harap pakai wedges. Penat!
Post by,
Miss Ran 

6 comments:

Atia_gadismelayu said...

macam best jer.. btw gud luck.. hehehehe..

Sunah Sakura said...

moga dipermudahkan~ ;)

mommychaa said...

love this song; suda follow sudi ke dtg umah kita kat alamat ini:
http://sharemyloves.blogspot.com/

Cik Pulau said...

suka lagu ni.. teringat masa duk plkn.. hahaha..

btw.. gud luck yer...^^,

Solihin Zubir said...

alaaa.. sib baek sy dok kedah..

kalo x mmg dh pi skodeng.. hehehe...

.::TAIKO ::. said...

khahha...lagu time aku wat2 bersilat time skolah..

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers