CORETAN TERBARU NADH

Matlamat berblog

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Aku kadang terfikir apa matlamat aku berblogging ni. Banyak dah entry. Korang tak sedar. Korang tak perasan. Sedar tak sedar dah lebih seribu. Nak dekat dua ribu pun entry. Tapi 70% je kot hasil penulisan aku. Maklumlah zaman dulu tak reti.

Bila dah setahun lebih ni aku mula terfikir. Aku punya matlamat apa ye? Aku senaraikan jelah eh.

1. Nak ada pembaca sendiri.
Itu dah semestinya. Aku nak dia baca setiap entry aku. Ikuti setiap apa yang aku cuba sampaikan.

2. Nak diminati.
Maksud aku penulisan. Dia minat nak membaca. Dia minat sampai dia rasa kagum. Okey berangan!

3. Nak ada di bloglist diorang.
Bila dia suka mesti dia letak kita kat bloglist dia kan? Tanpa dipaksa. Aku terharu nampak nama aku kat blog dia. Tapi aku sedih bila tak nampak blog aku kat list diorang.

4. Nak diorang faham apa yang aku sampaikan.
Maksudnya bukan setakat baca dan komen. Lepas tu tak aplikasikan apa yang kita sampaikan.

5. Nak dingati sampai bila-bila.
Kalau aku tak ada nanti, aku nak biarkan blog ni ada sentiasa. Andai kata tak ada orang update blog ni, aku nak dingati sampai bila-bila.

Sedih pulak bila fikir balik. T_T. Korang ada nak tambah? Apa matlamat korang sebenarnya?

Ps: Dia hurm.

18 comments:

Niena Muhammad said...

Waalaikumussalam...
blog nie diminati saye....

budak penjara said...

cececece..konon tacim la plak nk di ingati smpai bila2..

sape x masukkan link ko kt bloglist mmg rugi la..haha..ayat kipaas mati

Unknown said...

matlamat nk jd journalist..alololo jgn cedey2...penah gak pk bila diri dh xde tu....

Asyikin said...

takpe, anda sentiasa diingati :) oleh saya

faaizz d. zul said...

poin no 5 tu memang terbaik.
nak diingati sampai bila-bila akan buat kita sgt bertanggungjawab dengan hasil tulisan kita either bwk pembaca pada good or bad kan?
=)

saya cello191 said...

sy nk ada pbaca setia..
ecceh..^^

.........cP~ said...

entah. ikut trend..niat asal nak cari duit kot. tapi tak rajin. tapi, seronok menulis ni.

D'ya Marshmello said...

D'ya blogging untuk share something yang interesting dgn semua pmbaca, sharing is caring kann? tak gitu? lagipun kepuasan tu dpt kite kecapi bile blogging !

JOM BACA & KOMEN : Thanks Bro Eyriqazz Sebab Sudi Singgah Sini

Unknown said...

aku nak pemes

Cik Pulau said...

okey.. sume ai buat..
perasannn..
hahaa..
cuma ai dah tak sempat nak baca sume yu punya entry..
kadang2 xsempat pn..huhu..sory yu..



errrr...
yu kata ai tembammmmmmmmmmmmm???
huuuuuu... sedeynya.....

msredcheesecake said...

kalau akak kata nak bersoial? hheee.... saja nak berbual, kongsi cerita....

Nur Zulaikha said...

saya minat awk..opsss..minat penulisan awk..hehe

PUCCAnis said...

nak follow blog orng

aamalinaazman said...

heeee
ehem3..
untung saya jadi pengikot setia awak kan lulu =p

syakirahmn said...

patut tambah matlamat nak share benda baik, kan??
;)

ILA HonEyBuNNy said...

berblog nak kenalrakan2 blogger lain..

pastu suka baca entry kwn2..eh cm larikk tajook ja neh..ehhehe

Nong Andy said...

Blog Iffah ada kat bloglist aku :D

fRaMe+LenSeS said...

nadh yakin belog jiran nadh ada suma tu. :D

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers