CORETAN TERBARU NADH

Bila rasa tak diperlukan

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Aku jarang menangis. Tapi lepas aku kenal dia, aku agak tiap hari mata aku masuk debu. Entah kenapa, masih ada sesuatu yang tertinggal dalam hati aku. Orang kata jangan sayang sangat nanti kecewa sendiri. Tapi macam mana nak kontrol perasaan sendiri? Mohon kasi tau aku. Aku bab hati dan perasaan selalu kalah. Bukan pasal pakwe okey!

Bila aku risau aku akan menyibuk. Aku mana reti tengok je dari jauh. Tapi tulah tak semua faham cara aku. Aku tak naklah orang naik rimas. Tapi susahnya nak kontrol rasa ambil berat tu. Akhirnya, aku diam. Diam dan terus diam. Sampailah aku terasa sendiri sebab tak diperlukan.

Aku tau korang mesti fikir aku pelik. Inilah diri aku. Dan bila aku dah rasa tak diperlukan aku akan pergi jauh dan bawa hati tisu yang dah rabak ke tempat lain. Jauh dari semua. T_T

*Aku agak aku sedang menangis ketika ini*

18 comments:

Sunah Sakura said...

yu tengah nangis ke ni? meh turun johor i tolong lap ayaq mata...

kopi pasta said...

nah ambik tisu ni. kesat ko punya hingus tu. meleleh jer

reenapple said...

sama la aku.. nak bawa diri jejauh.. be happy always ya. Jaga diri kau bebaik sepanjang 'kehilangan; aku ni.. =(

Aien Alien said...

cuba jangan rasa seperti tak diperlukan tu? cuba..cuba..


errr...susahkan? kadang aku macam ko jugak..huhu.

Tem said...

aku x rimas pon kalau kau amik berat pasal aku. ehh

mohon jgn pergi jauh2 :(

Nong Andy said...

aku baru nak bagi tisu. tapi si kopi pasta dah bagi awal-awal hehe...

menangis itu melegakan.. tentu ada sebabnya tuhan jadikan tangisan itu sebahagian dari nature kita.. salah satunya itulah cara meluahkan kesedihan/kesakitan.. kan..kan.. :)

boni kacak said...

janganlah rasa macam tu.. bila timbulnya rasa macam tu, itu yang membuatkan keyakinan diri kita akan hilang..

Rapunzeel Cikilolo said...

mungkin orang tak tau apa yang kau cuba sampaikan. bila keadaan dah reda. mungkin boleh berterus terang. tu je penyelesaian.

aku HaniAsyira said...

alorh, nangis ke ni?? jgn gini.. tp semuanya ada ciri2 masing2 dlm diri

Anonymous said...

Wow! Finally I got a web site from where I be able to really take useful
information concerning my study and knowledge.
My blog post - cure back acne

misz aisya said...

alahh akak, jgn sedih cenggini. please...

mmg org ckp, kalau syg jgn trlampau syg.tp org perempuan mcm kita ni, mne reti syg separuh2. sbb kita xkenal prtengahan. biasanya kita kan berlebihan.

lbh baik amek brt ttg diri akak drpd kisahkan org laen yg xmahu diambil kisah. take care. :)

Leeza dayasari [santai leeza] said...

ambil berat dan menyibuk, adalah dua perkara yg berbeza...

paripariputih said...

aku harap aku kenal sapa yg buat mata ko sering berdebu sekarang ni iffa... dah aku harap ko harus rasa yg org yg buat mata ko sentiasa berdebu tu lah yg rasa sgt2 diri dia tak diperlukan T__T

mohon ko bertabah ye

ahsfantasy24 said...

sabar dear,
mohon kuat. perempuan penuh
dengan kasih sayang dan peduli.
moga nanti dia mengerti......

Terbaru: Peserta Segmen Tingkatkan Follower,!

kay_are said...

rase macam tak diperlukan? hmm.. kalau aku jadi ko, kalau orang tu yang tak nak ditolong, aku pun malas dah nak layan..

kiera'sakura said...

hurmmm takpe la dia tak menghargai tapi ada lagi 10 orang yang akan menghargai adik akak nie, senyum ok ;)

نورعيم said...

dengan saya akak jgn la diam dan terus pergi. taknak la mcm tu.

Anonymous said...

you cantik tak?jom kawin dgn i..i syg you meh .. jgnla nanges lg

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers