CORETAN TERBARU NADH

Cara terbaik untuk pulih dari sakit putus cinta

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Okey sedang aku chat dengan seorang member pasal putus cinta. Aku terfikir satu idea. Ya, cara terbaik atau penyelesaian terbaik yang aku jumpa untuk merawat hati yang sedang kecewa sebab putus cinta. Aku tak tahu orang lain punya cara. Tapi berdasarkan pengalaman dan pemerhatian aku dapat jumpa satu. Memang berkesan. *bergantung pada orang jugak.

Caranya mudah saja.

Cari orang baru. Cuba rapat dengan dia. Mula memang payah nak terima orang baru sebab kita akan terkenang-kenang jugak orang lama. Tapi lama kelamaan dengan berkat doa dan usaha, kita boleh dengan mudahnya melupakan dia. Hati pulak boleh terima orang baru. Tapi itulah yang aku buat pemerhatian ni terhadap perempuan sahaja.

Lelaki aku tak tahu. Tapi sebab hati perempuan kan rapuh. Mudah jatuh cinta. Mudah membenci. Adakala mudah melupakan. Jadi, kalau cinta lama tu menyakitkan, jangan fikirkan sangat. Cari lain. Tapi itulah kena bersedia jugak untuk dikecewakan. Pastu terduduk bangun balik. Sampailah jumpa yang benar-benar diciptakan untuk kita. 

Bukan bermakna aku menggalakkan korang bercinta, cuma dalam Islam kan ada cara bercinta yang digalakkan. Apa caranya? Cari sendiri =) Selamat mencuba. Kalau cara aku cakap ni salah, korang boleh bagitau aku cara yang sesuai. Sebab ini hanya pendapat seorang perempuan yang tak punya apa-apa melainkan hati ehh...

16 comments:

cintailmu89 said...

Kiranya perempuan ni mudah berubah hati lah ya.. Ooooooo

laskar pelangi said...

perempuan ni..mudah sangat perasan..kalau laki care pasal dia,mula lah jatuh hati kan..;)

Anonymous said...

ku inggin bahagia walau tak besama dia...

diaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.........


macam gitulah situasi nya...
ye dakk..
ehhhh..
cikzaitul

4feet8 said...

yeah.. sokong.. mmg cari org baru ni.. misi mencalon calon suamilah terus, senang. kawin. penat kot lama-lama..
ok, sapa nak kawin dgn saya, sila angkat tgn.. =,='

Anonymous said...

wey..miss ran aku rindu kat ko ngoks!!

harap ko rindu aku jugak...

ehhhh


cikjetolll

the malay male said...

cepat betul dapat teman pengganti

NIA SI DRUMSTICK said...

Huu..xska ptus cinta..sakitt..tp semuanya Allah tentukan..

Hana Amylia said...

tak mau cari org baru..ehh

Sunah Sakura said...

cara terbaik adalah redha...dan percaya Allah akan gantikan dengan yang lebih baik...

sergeant keroro said...

hai. setuju dgn kak sunah. kbai

ιfah Zulkifly said...

so true,
:)

Nong Andy said...

cari org baru

rebound? mungkin ada yg berjaya.. ada juga yg tidak malah lebih perit akan menimbulkan luka pada org baru...

apa pun luka di hati sebaiknya jgn biar berpanjangan.. kenal org baru boleh meringankan beban hati.. tapi tak semestinya anda akan Jatuh Hati! :)

Encik H said...

aku kurang setuju dgn term "cari orang baru" tu..hehehe

sebab pada aku, cari tu macam pasangan dah jadi macam keperluan, bukan kehendak..as if kita cari someone utk isi kekosongan..macam terpaksa pun ada..macam kita paksa perasaan kita utk suka kat org lain, dan tak suka pada org yg sebelumnya..

pada aku, benda yg datang sendiri, biar pergi dgn sendiri..makin kita paksa, makin susah kitaa nak lupa..

jgn marah yer iffah..pendapat aku jer ni..:D

نورعيم said...

mungkn sbb sy tak penah cari org lain so nk lupa tu susah.

erkkk.

kay_are said...

sume ni depend kat diri sendiri.. nak terus terkenang or nak move on je.

kiera'sakura said...

Allah nak ganti dengan yang lebih baik. percaya yang itu jer ;)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers