CORETAN TERBARU NADH

Senjata paling merbahaya

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Senjata manusia paling merbahaya ialah alat berkomunikasi...  

Kerana mulut kita bisa menyebarkan fitnah serta mengaibkan manusia lain...

Mulut itu mudah mengeluarkan kata-kata...

Tetapi kesannya sangat parah kepada yang mendengar...

Tajamnya seperti pisau yang bisa melukakan hati manusia...

Adakala perkataan yang kita ungkapkan mampu membunuh jiwanya...

Memang mudah untuk berkata namun sangat sukar untuk membetulkan setiap salah kita...

Kita takkan sedar sehinggalah manusia yang pernah ada bersama kita... meninggalkan kita... satu persatu... dengan hanya satu sebab... hati mereka telah terluka dengan hanya kata-kata berbisa yang keluar daripada mulut kita sendiri... 

Renungkan~~~~ Berapa banyak jiwa yang telah mati dengan hanya berbekalkan senjata yang bernama kata-kata?
Sumber gambar: Google

24 comments:

missSenget said...

seramnye tengok gmbr lidah kene injek tu..

T__T

silap komunikasi..
kurang faham..atau salah faham..

Leeza dayasari [santai leeza] said...

sgt sgt sgt setuju.

hana hadi said...

betol.huhu
xtau nak komen apa. tahu tapi xreti nak luahkan dalam bentuk penulisan

paripariputih said...

erk ngeri gambo gambo kat atas tu...

Budak Kampung said...

tapi senjata org islam ialah DOA ^_^

NICE SHARE KAK

Yana Sakura said...

yup..btol3..

kata-kata itu membunuh dan menjadi pembunuh tegar..

#berhati-hati lah apabila berbicara ehh..

kbai..T_T

reenapple said...

Aku suka dengan gambar seram tu. Dan yes aku setuju dengan kau.

NIA SI DRUMSTICK said...

Kerana mulut bdn binasa..

nadia said...

kena pandai kawal percakapan.

Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya..

deno said...

seram tengok gambar2 kat atas... moga2 kita dijauhkan daripada sifat2 tersebut

Hafizin Jamil said...

nak kata aku la tu...haha

Anonymous said...

errrkkk...
awat serem je gambo ko..

ehehehhe...


mmg lidah itu tak bertulang , sbb tu main ckp je... tapi kan... apepun pk dulu sebelum ckp..jadi takdelah lidah salah je cakap..
ehhh...

cik kaki ketawe said...

kata2 tu lebih tajam dr pisau...hanya dengan sepatah kata mampu merobek hati manusia

kopi pasta said...

err kenapa ganas swgt entri ko ni =.=' nak challange n3 zombie aku ker? hehe

Hana Amylia said...

:)

Haryz Khairuddin said...

terlajak kereta buleh reverse, terlajak tulis buleh backspace, tapi terlajak kata... buruk padahnya.

Felly Sophia said...

Senjata yang paling memusnahkan adalah perbuatan.

Nong Andy said...

*Zip Mulut*

Lina Hamiedah said...

kenapa aq rasa entri ko kali ni mcm kejam sgt wehh.. takut aq tgk pict tu... lebih2 lg ada darah.. ya ampuun cintaaaa aq nak pengsan wehhh

1 ag kerana mulut badan binasa.. so pelihara la mulut kerana ianya senjata yang paling tajam ...

Dik bee said...

Iffah ker yang wat n3 ni??? mcm x percaya je... ganas2 gambar eh... tp dari segi mesej tu mmg betul. kita kena pelihara apa yang keluar dari mulut kita...

Encik H said...

tapi kata2 yg baik tu boleh jadi doa..:)

نورعيم said...

rasanya ni la entry akak yg paling banyak gmbar. hee.

kay_are said...

gambar2 ko guna tu seram.. aku pun mulut boleh tahan gak laser die.. tambah dengan yang aku betul2 kenal.. tapi nak wat cane kan.. dah macam tu diri aku.. hmm

kiera'sakura said...

scroll je smpi bawah tatahan tgk gambar tue nak muntah huuuu

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers