CORETAN TERBARU NADH

Egokah aku di mata kamu

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Jangan berdebar sangat. Ini entry bukan cerpen. Tajuk mesti mahu jiwang. Isu sekarang ialah ego. Wah ramai tersenyum. Tak apa. Aku tahu ramai ego dan takkan mengaku dia ego. Semua orang ada ego. Cuma tinggi mana ego tu.

Kenapa kena ada ego ni? Tak ada tak boleh eh? Sebenarnya ego ni membantu kita jugak. Cuba bayangkan kita tak ada ego? Wah ramai nak pijak kepala. Buli kita. Yup aku pernah rasa dulu. Sakitnya. Aku je tau. Nak kata tak nak tak sampai hati.

Sekarang ego makin lama makin tinggi. Kalau orang tegur aku akan tersentap dulu. Kemudian baru aku fikir betul ke tak. Ego yang berlebihan pun tak elok jugak. Yalah, kita hidup bermasyarakat. Orang akan benci jika kita terlalu ego.

Nasihat aku supaya kurangkan ego. Ego janganlah terlalu tinggi. Bimbang semua akan lari. Serius kalau salah mengakulah yang awak tu salah. Tak payah nak sombong. Kang gelar bodoh sombong marah. Ingat di dunia ni bukan kita je yang ada ego.

HJ kata aku ego. Aku mengaku jelah. Malas nak gaduh dengan ustaz tu. Yang penting aku memang ego pun. Walaweh hebatkan pengakuan aku? Mesti menyampah je HJ baca. Wakaka.

Ps: Dengan dia tak mungkin aku ego.

13 comments:

Lea IsNaw! said...

ego - jual mahal, sama x? hehe

Luqeem™ said...

sy memang ego, lagi2 dgn ppuan..huhu

aimie amalina said...

heeee
mungkin opah ego gak
cume ego yg owg x nmpak..kkikiki

Ku Azhar said...

ego!! hehehe xde la :P

JIJI YU said...

ego bertempat ok pe

maszull said...

salam iffah...betul ckp Jiji Yu kat atas ni ego bertempat tu okay je...

jgn x bertempat sudah...:)

yad'z said...

ego kene tempat.. takpe. jangan semata ego... tu yang orang tak suke.. nanti dikatakan berlagak..

H.J said...

tau iffah..ego kena bertempat tau..

Paris Hilton (xila) said...

sy ego dgn alien je...keke

jmput bace entry bru dr ladang ye.

Cerita santai manja di hujung minggu

Qaseh dalia adelia said...

setiap benda dlm hidup ni kena berpada2..so ego pun kene berpada2 gak lah ..H.j tu pakwe ke hik2x

cik pulau said...

hahaha.. tak habes lagi pasal ego ni sampai up entri. terbaek..

sume kate yu ego bertempat.. like~

reenapple said...

cuba nakkurangkan keegoan..hehe

sergeant keroro said...

untunglah ego tinggi~~

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers