CORETAN TERBARU NADH

Kalau sayang jangan tunjuk

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Bukan aku nak bantah korang nak berkasih sayang. But please. Tolong jangan tunjuk sangat kau melebihkan dia. Kau sayang dia lebih dari orang lain. Please!

Aku bukan nak kata apa. Kadang tu kita ni sayang orang terlebih. Padahal dia anggap biasa je. Bukan dengan lelaki je. Konon sahabat. Tapi sebenarnya lebih dari itu. Bukan aku kata dia les. Cuma layanan agak berbeza membuatkan orang sekeliling akan pandang jengkel.

Cemburu? Maybe. Tapi kita ni ada kawan jugak. Ada sahabat jugak. Tapi melebih-lebih show love akan mengundang rasa tak enak. Apa orang panggil? Oh ya menyampah. Sangat annoying! Sumpah aku akan mengumpat dalam hati. Kan dah dosa aku tu. Hei dosa banyak lagi ni.

Kadang rasa tu tak muncul dengan orang lain. Bukan nak kata apa. Terlalu ketara melebihkan menjadi tak selesa. Adakah korang mengalami situasi sebegini? Lagi-lagi bila kawan bertiga. Dan akan dilebihkan seorang. Dia hebat, dia baik, dia cantik. Semua dia. 

Korang rasa? Terpinggir? Nope. Annoying. Benda ni kadang tak payah tunjuk. Sayang biar berpada. Jangan nak tunjukkan yang kau yang paling baik dengan dia sedangkan dia tak tahu pun anggap kau macam tu. Perasan? Yes. Correct word. Tolong, orang lain punya hati. Tolong jaga ia juga.

ps: Aku rasa aku nak halimunan dari dua dunia berbeza. Blog dan real life. Izinkan aku? Aku seperti tak diperlukan di keduanya=(

7 comments:

mas saari said...

kadang2 akak tengok org yg belum kawin terlebih2 tunjuk kasih sayang kat BF dia tu berbanding org yg dah berkawin...huhuhu

fynahere said...

hahaha betol2..biar berpada2..kalau lebih2 melampau kot

K said...

yes, sometimes human can be fair enough

p/s : alien ada, jangan tinggalkan daku :P

Diana @ BKKC said...

hehe...pernah terasa begitu dlm berkawan..sudahnya sis akan berkawan ngan ramai org..sbb taknak rasa ada persaingan..sbb sis ni 'gembeng' n cepat terasa..sensitip jugak.. So, kalau outing ngan frenz..elakkan ber3...ber4 ok..supaya masing2 ada pair..

Sunah Sakura said...

kenapa ni?

aamalinaazman said...

hayooooo~ blog adalah dunia khayalan kan~ heee..tapi seyes kekadang ase dipinggirkan, nmpak sgt kite ni x ade nak disayangkan oleh owg lain bile dah terkene cam tu...

NNisa said...

alaaa. para follower ni perlukan kamu.
jgnla bersedih ok :)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers