CORETAN TERBARU NADH

Hargai, hilang dan belajar...

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Hargai...
Kadang kita menghargai orang yang tak menghargai kita... Itu lumrah...

Hilang...
Bila hilang dari pandangan mata barulah kita rasai kekosongan... Masa itulah kita mula menyesali yang dahulunya kita tak pernah belajar menghargai...

Belajar...
Semuanya hilang membuatkan kita belajar sesuatu. Belajar menghargai orang yang ada di sisi kita. Belajar menghargai orang yang sayang akan kita...

Akhir sebuah cerita, manusia mula menghargai hanya bila rasa kehilangan yang amat besar impaknya kepada dirinya. Mula belajar menghargai orang yang tak pernah dia sedari kewujudannya sebelum kehilangan. Mula memenuhkan rasa kekosongan dengan mencari kenangan silam. Tapi tak semua manusia mampu mencari sesuatu yang hilang dengan hanya belajar menghargai. Oleh itu, sebelum hilang, belajarlah untuk menghargai semua orang yang ada di sisi. Tak terkecuali. >_< eh salah smiley =)

14 comments:

Unknown said...

aku tak heran ramai jer yg mcm tu

Nong Andy said...

:)


aku hargai apa adanya.. :D

Aimacomel said...

yup, menghargia selagi memiliki.. jgn sesekali menyesali bilamana kita kehilangannya. buat yg terbaik selagi masih bersama. TQ,

anak ayah said...

kenyataan dan ianya suatu fakta ='(

Unknown said...

apa yang ada disekeliling kita semua nya berharga tanpa kita sedar..

Amirul Nadzri said...

Aku dah cuba menghargai sedaya upaya.. Menikmati setiap saat yang ada sebab aku tau aku takkan dapat ulang balik masa tu. Tapi, bila dah lepas semua perkara tu, aku tetap terasa kehilangan.. It hurts me a lot..!*bila stress, aku akan terspeaking* Toffa, help me..wuwuwuwuwu

Unknown said...

the most precious time bila kita berada dnegan org yg hargai kita...but turn to disaster kita langsung tak sedar kehadiran dia...bila kita dah hilang baru kita tahu bertapa berharganya dia tu..

#thanks akak...memang tengah mood menghadapai "kehilangan ni"

Dikbee said...

Aku x tau nak ckp apa sbb aku menghadapi 2 kehilangan sekaligus.... :'(

Unknown said...

:') Betul tu, kita kena belajar menghargai org2 yang selalu berada disekiling kita sebelum mereka pergi meninggalkn kte....syg kak iffa anjelina guli..hehe ^_____^

Kira Sakura said...

sebab pengajaran dari yang lepas la, akak akhirnya mula belajar menghargai setiap sorang yang datang dalam hidup akak. supaya akak takkan menangis menyesal bila dia dah hilang nanti, insyaAllah sentiasa berusaha ke arah itu ;D

MalizaMah said...

semakin lama kita hidup di atas muka bumi ini, maka semakin byk ragam manusia yg kita jumpa.

Unknown said...

hargai ape yang ko ade..tu lagi best dr pikirkan bende yang tak pernah hargai ko..

:)

Unknown said...

Assalamualaikum ^^

Dah berkali aku bace entry ko ni. Aku cube nak comment. Aku dah taip. Tapi aku delete. Aku cancel publish.

Hurm if one day dia kembali, aku akan tersenyum dan berkata "Yes, i want it all back, all those memories we created together. I want to go back in time and repeat everything we did together but we're different now. Im sorry"

So now, even satu ketika dulu dia tak pernah menghargai diri aku but doesnt means aku akan menjadi seorang pendendam. Iye aku akan terus menghargai semua orang yang ade depan aku. Selagi aku mampu. InsyaAllah.

#Sorry terpanjang pulak speech aku. Ekekeke :p

kay_are said...

memang mendalam tapi lumrah manusia kan, bile dah hilang baru nak blaja menghargai tu.. hmm.. aku rase aku pun macam tu..

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers