CORETAN TERBARU NADH

Kadang kala manusia inginkan...

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Ya manusa menginginkannya. Kita sedar atau tak. Kita ingin penghargaan. Pujian. Kata-kata manis pelembut jiwa penyejuk rasa. Semalam ibu dipuji ayah lagi. Tahniah bu. Tapi tak berjaya memaksa ayah makan budu. Kesian. 

Ibu: Sedap jiran masak. Dah boleh bagi A. (Laksa johor)

Ayah: Ini pun tak payah kasi A. Bukak kedai Kak Pah Nasi Kerabu je terus. (Nasi Kerabu)

Ibu: Hai sejak bila puji-puji ni.

Ayah: Kalau ibu bukak kedai. Semua kedai tutup. Tak nak niaga dah. 

Kami gelak. Tengok. Pujian boleh eratkan kasih sayang. Pujilah seikhlas hati. Walaupun ego mengatasinya. Percayalah manusia memang perlukan teguran. Aku suka. Korang suka tak kena puji?

Ps: Dia buat aku makin tidak faham.

13 comments:

H.J said...

saya ari2 puji awak tau...

sea_lavender said...

kdgkala dgn teguran kte dapat mmngubah diri utk jd lebih baik daripada sebelumnnya..Insya-Allah =)

Wanz Mejuez said...

>_<

Luqeem™ said...

saya suka kena kritikan lepas tu pujian..hehee

ir prof dr alia rosli said...

smlm pon abah puji mama masak :)

msredcheesecake said...

msred ssuka kena puji...kalau ran yg puji mesti senyum sampai telinga....

tomatokering :) said...

siapa tak suka kena puji kan .. tpi jangan puji sampai menenggelamkan kita dah ^^

Diana @ bilakukatacinta said...

suka..tp biarlah pujian tu iklhlas...

aimie amalina said...

hehheeh
opah kekdg suke
kekdg tak
huhuhuhu

el-janna said...

heheh gitu la tu.. nak manje2^^

Sunah Sakura said...

dia sangat sukar memberi pujian pada apa yang i masak...satu latihan mungkin...

sergeant keroro said...

untunglah ada orang puji~~

Mr.Thinker@Ali said...

puji orang lain lak lepas dah terima pujian orang ramai. puji saya! :p

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers