CORETAN TERBARU NADH

Cincin dan tunang

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Aku lama dah nak kupas isu ni. Sejak tahu sahabat-sahabat maya aku dah bertunang dengan pilihan hati. Tak kisahlah kisah cinta mereka macam mana. Janji sama-sama dah rela nak bersama kan? Oh siapa mereka? Tak boleh beritahu. Tuan punya badan asyik berahsia je kan. Takkan kita nak jadi lebih sudu dari kuah kan?

Balik pada kisah asal. Bila orang nampak cincin je kata dah tunang. Bila orang tunang je mesti ada cincin segala. Tapi masalahnya bila cincin tu dah dijadikan simbolik sesebuah hubungan. Maka yang single tak boleh bercincin ke? Itu kan perhiasan? Adakah orang yang memakai cincin adalah milik orang?

AWAS, WANITA INI SUDAH BERTUNANG.

Seolah-olah cincin tu ada amaran segala. Habislah orang single tak berani orang mengurat sebab ingatkan dah tunang. Maka, rajinkan mulut bertanya. Dah tunang ke belum? Kalau belum silalah mengayat. Tapi kan kalau tetiba tanya dah tunang ke belum kepada orang macam aku ni, mahunya sentap. Ada cikgu sekolah tanya aku. Aku jawab, pakwe pun tak ada kak. Dia terkejut. Aku senyum je. Tak berdosa pun tak ada pakwe =)

28 comments:

Nong Andy said...

cincin perhiasan tangan. kalau pakai x semestinya dah berpunya. tapi ada sesetengah lelaki. bila nak ngorat mula tgk jari si gadis- takut terngorat org punya- malu jadinya :)

pernah mcm ni :

memula aku berbual-bual dgn Pemandu teksi yg masih muda.

"Dah kawin? tunang?"
"yup.. dah kawin. mcm mana tahu?"
"Tu cincin.."
"Jadi memang dah xde can lah hehehe.."

Dia ketawa.oh.. aku senyum. jadi sebab aku pakai cincin jadi x jadilah dia nak ngorat aku! ahahaha.. lpas tu dia mula temuduga.. keja apa, anak dah brapa, husband keja apa.. adeh...!

akubersamaCahya said...

ada pkwe yg berdosa kut ^^

biasalah.sebabkan itu abc pakai cincin.

klu kita pakai sopan, masih ada yg mengurat, pakai cincin boleh elakkan diganggu, so baguslah!

^^

perkara ni semua penah rasa kut hehehe

Anonymous said...

oh, . . . . lau pakai cincin maksudnye dah bertunang atau dah kawin, . . . rupe-rupenye cincin ade fungsi, ingatkan cincin tu cume perhiasan je saje2, . . . ilmu baru ni, . . . :)

Nur Zulaikha said...

sy x de cincin...
p/s:akk..die tak taw sy ade blog..mcm mane die nk bace enrty maaf sy?

Pembunuh Tanpa Bayang said...

cincin tanda...

aku tak sukakan emas aku lebih suka mengenakan cincin perak atau jed saja.karena biasanya cincin emas selalu di kaitkan dengan "perhubungan"

tapi sekarang.....

hasyikin ismail said...

kalo face to face sure la tgk jari, tapi kalo kat fb.. even kalo dah letak status engaged pon but still dok kaco.. pelik kan

Unknown said...

xde pakwe jugak..samalah kita Iffah

aDisH.sHidA said...

ehem ehem sapa tu...rasa2 mcm akak tahu je sapa sahabat2 maya tu teeeeeeeeeeeeeet tuuuuuuuuuuuut...

eh eh akak pun pakai cincin la...3bentuk g...grrrrrrrrrrrrrrr patut la ye....tp x kan nak tanggalkan..sayang la...

mas saari said...

tak semestinya pakai cincin dah tunang kan? kenalah tanya yang empunya badan dulu..

Unknown said...

cincin aku dah dekat 5 dah tapi asyik hilang je.haha

Shiema Sufian said...

Shiema memakai cincin sebab ummi dan abak yang kasi cincin emas tuh. untuk menghargai mereka shiema pakai cincin tu. tak boleh judge org yang pakai cincin itu dah bertunang or dh kahwin.

fRaMe+LenSeS said...

huiyohhh.. sapa tu, sapa tu? nadh pakai cincin pn kena gak. apa daaa. laki kott.. ppn len aa :P

Ce'gu JAERA said...

tengok juga cincinnya.. kalau cincin mainan tu skadar suka2 je.. tapi kalau bermata berlian tu konfom dah tunang orang kan.. ehehe

p/s:-----> Iffah, tima kasi ya sudi2 menjenguk walaupun blog saya dah usang... bukan saya sibuk sgt, cuma takda kekuatan nak menulis kembali.. xda mood xda semangat...

tolong bagi suntikan semangat kepda saya siket yaa... hihihi (",)

Unknown said...

xde bf pon bknnya slah ke kannn...ehemcrikan satu! ;p

Unknown said...

Eza takde cincin tunang lagi. hehe. Dan Eza memang tak pakai cincin. Heee. Tengok la kalau terpengaruh dengan kawan sebaya kat u nanti. Ngeh3..

Hafizin Jamil said...

aku dengar ko ada pakwe blogger??betul tak?

Elly Jade said...

kalau org blaja kt negara arab,dorg pakai cincin sbb nk buat tanda yg dorg da dimiliki utk elak dingorat.hehe

akak x beli lg tab.angan2 je tu

Unknown said...

ye ke HJ..isu hot ni

KuNanGKuNanG said...

sy kalau dah tunang nanti pun xnak pakai cincin tunang tu..segan lak nnti org asik tanya je..hehehe

Cik Pulau said...

students ai penah tanya..
cikgu dah kawen??
belum...
tu cikgu pakai cincin..
LOL....

Halimatun Sa'adiah said...

xminat sgt pkai cincin..
sbb tunggu org sarungkn cincin tanda..hehehee

KaK LimAh Si SupiR said...

kaklimah tgu org belikan :P

.........cP~ said...

Tak reti pakai barang kemas. Rimas.

Lydia Miza said...

hehehe..akak dulu2 suka pki cincin berbatu.ramai org ingat dah bertunang padahal tak pun

Naniey TJ said...

ptt la xde org ngorat aq...
dua2 jri manis b'sarung cincin... camno tu?

Dayang Deno said...

deno x ske pakai cincin... gelang lagi jauh... kite pakai spek je... hehe

Eera Shera said...

a ah la dr dulu mcm tu kan..

hj bg soklan maut tu huhu

Kira Sakura said...

orang bertunang jer blh pakai cincin? jawab je mcm tue kan... :)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers