CORETAN TERBARU NADH

Aku dan warna

Orang kata warna ni penting. Aku angguk. Orang kata warna ni merangsang otak kiri dan kanan. Aku nganga je. Sebab aku tak pernah tahu pun sebelum ni. Tapi apa kaitan dengan aku? Oh lula aku nak cerita pasal warna. Kak Ipar sibuk dengan warna kegemaran dia iaitu pink. Dulu aku suka jugak.

Sekarang manusia berubah. Seperti aku juga. Aku suka warna merah. Masih belum banyak koleksi merah. Tapi aku memang akan tertarik pada warna merah. Orang kata warna ada kaitan dengan diri kita. Aku rasa betullah kot. Merahkan lambang keberanian. Mungkin aku berani berkata tapi tak cukup berani berhadapan dengan kesan lepas berkata-kata.

Aku perlukan keberanian dari warna itu. Sebab tu aku suka merah. Mohon, beranikan diri. Aku takut diduga sebab aku tak cukup merah lagi. Aku takut diuji sebab merah masih suku dalam diri. Aku takut dengan segala kemungkinan sebab merah baru aku suka. Harap merah dapat membantu aku mengumpul segenap keberanian.

Nota Iffah: Korang suka warna apa dan kenapa?
Published with Blogger-droid v1.7.4

12 comments:

reenapple said...

err... dulu aku suka biru.. sebab dulu au suka tengok langit.. sekarang pun aku suka lagi tapi seriak macam aku suka warna coklat.. entah.. aku suka warna coklat maybe sebab aku suka makan coklat.. heheheh

Shiema Sufian said...

Shiema suka warna pink kerana melambangkan kelembutan. Memang menjadi fitrah seorang wanita iaitu kelembutan. hihi

Unknown said...

i suka pepel

Kira Kekuri said...

biru~ :D

wanzafirah said...

warna light purple. sebab nampak keayuan dan matang :)

-eim- said...

hijau...nature punya..^^

warna main peranan gak. kalau kita pakai baju kaler feberet, rasa lebih yakin skit..

Eera Shera said...

suka biru dan pink. biru sbb tenang je. pink sbb ceria

Dayang Deno said...

masa deno zaman kanak-kanak suka sangat warna pink. tak tahu kenapa deno obses sgt warna pink sampai dalam bilik tido semua kaler pink. bila dah masuk alam remaja dan makin dewasa, deno lebih suka warna terang macam oren, merah, kuning sebab ia terang :)

Kira Sakura said...

walaupun pink org kata lambang keayuan dan kelembutan. tapi akak tak rasa akak seorang yg ayu atau lembut sgt. akak tetap ada kasar dan tegasnya sebab apa? sebab ada warna lain yg akak suka. warna lain tue yg menyuntik akak untuk berbeza dengan warna pink...

faham kan apa yg akak cuba ckp? ;)

Lydia Miza said...

akak suka putih selain pink.nmpk kemas, suci dan bersih sgt

Nong Andy said...

oh? ko suka warna merah rupanya :)

aku suka warna pink, biru, purple dan gray/kelabu, hitam, dan merah hati. wah.. byknya warna aku suka! ahahaha..

.::: Princess MOMOY :::. said...

momoy suka pink =)
sbb nampak girlie kot

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers