CORETAN TERBARU NADH

Menyatakan sayang itu sukar

Ya, memang sukar. Aku susah nak mengaku aku sayang seseorang. Macam ayah dan ibu. Nak kata sayang berat je mulut. Kadang orang pelik, apa nak malunya. Cakap jelah. Aku lain. Kami lain. Susah nak mengaku. Nak kata berat sangat sebab dalam mulut ada emas mestilah tak. Tapi itulah hakikatnya.

Bukan ayah je sukar menunjukkan sayang melalui perbuatan dan kata-kata. Anaknya pun. Keturunan tak? Haha kalau dengan kawan pun susah. Jadi aku gunakan medium lain untuk mengatakannya. Misalnya, blog. Kat blog bila tulis tak malu. Bila kantoi tersangat malu.

Lain orang lain caranya. Kalau ada suami tak tahulah macam mana kan? Eh gatal betul. *berangan.
Published with Blogger-droid v1.7.4

11 comments:

fRaMe+LenSeS said...

jiran gatai. jiran gatai. ahahahhaa

Sunah Sakura said...

i tau yu sayang i..

Sya said...

yeah, kita serupa.. susah btul nk sebut prkataan "syg" tuh..

Kira Sakura said...

akak sayang Iffah... ok sebut dah...hihihihi

Anonymous said...

perkataan sayang dan maaf memang susah nak diucapkan. malu kot. :)

aDisH.sHidA said...

IFFAH SAYANG AKAK X HEHHEHEHHE


SAJA TANYA...DAH TAHU IFFAH MESTI SAYANG AKAK KAN :)

Elly Jade said...

sayang iffah.hehe

Nong Andy said...

perkataan sayang tu.. kalau terlalu mudah di sebut.. mcm tak feel pula ahahaha...

" sayang.. tolong ambil itu"

"sayang nak ke mana tu?"

" Sayang.. kan dah ckp.. bla..bla..bla.."

Akhirnya perkataan sayang tu dah xde rasa :)

reenapple said...

hurm... kadang3 action speak louder than words.. kata sayang tak penting tapi apa yang kita buat untuk yunjuk bagaimana kita sayang seseorang atau sesuatu.. =)

Eera Shera said...

eh sme la kite. x reti la nk ckp syg kt mak abah. nnt dah kawin camne plak yek..ops temasuk mood gatai plak haha

Dayang Deno said...

hari-hari ma abah cakap sayang kat deno... heeeee :)

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers