CORETAN TERBARU NADH

La Tahzan: Keluargaku tak sama seperti yang lain

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Masing-masing ada keluarga. Ya mungkin yang kurang bernasib baik. Dia tinggal sebatang kara di dunia ini. Tapi bagaimana pula nasib mereka yang didera, dicaci maki keluarga sendiri? Seksa bukan? Pastinya sedih dan mengharap keluarganya berubah menjadi seperti keluarga orang lain.

Keluarga itu kelompok kita. Kita ada ayah, ada ibu, adik beradik. Namun, apabila keluarga mempunyai masalah jiwa, maka kita turut terseksa. Seksa kerana dilahirkan keluarga begitu. Bukankah keluarga itu pemberi kasih sayang? Pemberi kebahagiaan? Pelindung dari kecelakaan? Penjaga sepanjang masa?

La tahzan buat mereka. Telah dijanjikan Allah, pasti ada hikmahnya atas apa yang berlaku. Jangan bersedih. Memang keluarga kita tak sama. Tapi percayalah, pasti ada bahagia untukmu kelak. Maka buat yang tak bernasib baik, pilihlah satu orang yang baik untuk jadi keluarga kamu.

Ya, keluarga memang tak boleh dipilih. Tapi hanya ada satu keluarga yang kita boleh tentunkan dan pilih iaitu suami atau isteri. Pilihlah dari kalangan yang baik-baik saja. Insyallah, keluarga baru ni akan lebih membahagiakan kamu. Ingat, tak selamanya langitmu akan mendung. Suami atau isteri juga keluarga buat kamu. Insyaallah itulah sinar bahagia yang menghapus segala tangismu kala ini. 

8 comments:

Shiema Sufian said...

La Tahzan. Mungkin itu ujian Allah untuk keluarga mereka dan insha-Allah sesutu yang baik menanti (:

Efa Nur said...

indahnya.... :)
keluargaku tak sama seperti yg lain...

miss u my kembor! :)

maszull said...

assalamualaikum iffah...insyaAllah moga kita akan mendpt keluarga yg baik n bahagia selamanya...:)

reenapple said...

yaa... setia[p yang berlaku itu ada hikmahnya.. =)

Kira Sakura said...

mcm cerpen Hadirnya Pelangi tue kan ;)

Nong Andy said...

The Best!!!

Dia pasti sayangkan kita semua dgn caraNya :)

msredcheesecake said...

Pilihan yg kita buat rini effectnya mungkin seumur hidup.... So be careful.... Choose wisely...

Woofer Storm said...

keluarga ku mmg bukan sperti keluarga yang lain..ermmmm

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers