CORETAN TERBARU NADH

Kadang lagu mentafsirkan rasa dalam hati

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
IGNORANCE~~~
If I'm a bad person, you don't like me
Well I guess I'll make my own way
It's a circle
A mean cycle
I can't excite you anymore
Where's your gavel? Your jury?
What's my offense this time?
You're not a judge but if you're gonna judge me

Well sentence me to another life

Don't wanna hear your sad songs
I don't wanna feel your pain
When you swear it's all my fault
Cause you know we're not the same (no)
We're not the same (no)
Oh we're not the same
Yeah the friends who stuck together
We wrote our names in blood
But I guess you can't accept that the change is good (hey)
It's good (hey)
It's good

Well you treat me just like another stranger
Well it's nice to meet you sir
I guess I'll go
I best be on my way out
You treat me just like another stranger
Well it's nice to meet you sir
I guess I'll go
I best be on my way out

Ignorance is your new best friend
Ignorance is your new best friend

This is the best thing that could've happened
Any longer and I wouldn't have made it
It's not a war no, it's not a rapture
I'm just a person but you can't take it
The same tricks that, that once fooled me
They won't get you anywhere
I'm not the same kid from your memory
Well now I can fend for myself

Don't wanna hear your sad songs
I don't wanna feel your pain
When you swear it's all my fault
Cause you know we're not the same (no)
We're not the same (no)
Oh we're not the same
Yeah we used to stick together
We wrote our names in blood
But I guess you can't accept that the change is good (hey)
It's good (hey)
It's good

Well you treat me just like another stranger
Well it's nice to meet you sir
I guess I'll go
I best be on my way out
You treat me just like another stranger
Well it's nice to meet you sir
I guess I'll go
I best be on my way out

Ignorance is your new best friend
Ignorance is your new best friend
Ignorance is your new best friend
Ignorance is your new best friend

Well you treat me just like another stranger
Well it's nice to meet you sir
I guess I'll go
I best be on my way out
You treat me just like another stranger
Well it's nice to meet you sir
I guess I'll go
I best be on my way out 

Kalau kata-kata tak boleh terluah melalui tulisan atau lisan, maka lagulah yang terbaik. Sebab tu lagu mempengaruhi rasa. Minda turut serta. Sakit kian terasa. Namun lagu membuai jiwa. Hayati lagu dan liriknya kerana ia memang tak bisa dipisahkan.

19 comments:

Everything's Everythings said...

xtaw nak comment ap tentang lagu tu, tapi aku pun suka lagu Paramore..

^^eKaTiKaH^^ said...

yups, kadang2 lagu itu mewakili perasaan kite pada masa itu :)

Khalilah MNor said...

Dengan syarat lirik yang bagus...:) Ada jugak lirik langsung tak paham. Tapi mungkin sebab saya bkn jenis puitis sgt...:D

- Lordz Lucyferz - said...

Kau ada masalah ke? =(

reenapple said...

aku setuju.. sebab tu bila aku stress aku dengar lagu.. ngeh ngeh.

#eh ini lagu apa ya??

Novelgurl said...

Yeah.Just left it.find someone better.

EL MARIACHI said...

ni lagu apa ni ?MUSE ke?

CikZaitul said...

weh..takkan ko layan gak paramore??

dasat ta!!

betul kekadang lagu tu boleh ungkapkan apa kita nak cakap kan..

Leeza dayasari [santai leeza] said...

setuju. adakala leeza tak boleh luah. namun melalui lagu itu yg mahu disampaikan. haaaaaaaaaaaa

boni kacak said...

lagu adalah salah satu cara terapi minda yang agak berkesan sebenarnya...

anamizu kaito said...

kadang-kadang bile dgr lagu, terasa mcm terkena je kat diri kita..

KADANG-KADANG la. hehe

Kella said...

seseoranga yang lebih baik sedang menanti.. =)

Kancil 8349 said...

menyokong

kiera'sakura said...

cara akak dan dia (dia la sgt) hahahaha menyampaikan kata2 melalui lagu sbb kn xblh nk kata sgt hahahahah

Cikgu Ma said...

kdg2 lagu lebih tepat mentafsir rasa...

Meera-Haire said...

Lagu omputis la plk

Nong Andy said...

masih ada yang sangkut berbuku di hati belum tersampaikan??

tak apa Iffah.. kau tentu boleh laluinya :D

*cuma terhidu bau emosi dari rantaian n3 iffah..

Noraim said...

tak penah dgr lg lagu ni. nak cari!

kay_are said...

pas bace entri atas tu baru aku tau tu lagu rupe nye.. huu

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers