CORETAN TERBARU NADH

10 perkara yang dirindui

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Menaip di blog setiap hari.

Makan guna tangan kanan macam selalu.

Bersosial di alam maya dan realiti.

Belajar macam biasa.

Masak macam-macam.

Main dengan anak buah yang nakal.

Berjalan sana sini tanpa perlu tutup muka.

Karang cerita yang tertangguh sekian lama.

Tolong ibu buat kerja. Kesian mereka susah payah tolong.

Makan macam-macam tanpa sekatan.

Tapi sekarang apapun tak boleh. Rindu nak buat semua ni. Kadang hati menangis. Merintih. Kenapa Allah pilih aku. Tapi siapa aku nak lawan takdir? Aku patut bersyukur. Nyawa masih ada. Untung aku diuji. Petang tadi ada cikgu cina cakap dengan aku. Tuhan pilih aku untuk ujian ni sebab dia nk tunjuk betapa berharganya hidup ni. Semua tak penting, yang penting aku masih hidup.

Aku pun nak korang kuatkan semangat. Jangan tangisi apa yang telah kita lalui. Semua berlaku ada hikmahnya. Jangan sedih sebab Allah akan tetap menjaga kita semua. Akhir kalam dari aku, Iffah Afeefah sangat bersyukur kerana aku masih berpijak di sini. Syukur!
Ps:Rindu dia.

35 comments:

reenapple said...

yeah... kuatkan semangat tao... jangan sedey3..

p/- take care

aimie amalina said...

T________________T
rinduuuuuuuuu kak ngaaaaahhhhhh :(

sergeant keroro said...

werkkk

Muslimah Optimis said...

semoga cepat sembuh

Myera Nyera said...

eerr. nape ni? awak jangan sedih ek. anyway. sebab awak, hati saya dah tak meronta-ronta mati lagi. terima kasih :) awak, mesti kuat tau. cepat sembuh walaupun saya tak tahu apa-apa. tapi harap awak baik-baik saje ^^,

efa nur said...

kembo ku, kuat kn semangat mu ya ^^
Allah sayang org yg di uji..

semoga cepat sembuh.. efa sayangg kamu ^^

Solihin Zubir said...

sedihnyaaaaa....

semoga terus diberi kekuatan dan kesabaran yg tggi menghadapi dugaaan ni.. aminn..

Faaein Talip Roy said...

bersyukurlah kerana nikmat-Nya terlalu banyak yang diberikan kepada kita walaupun kita diuji..

bersyukurlah kerana iffah insan yang terpilih...

be strong iffah.. semoga cepat smbuh yer.. (^^,)

Wanz Mejuez said...

jaga diri.. banyakkan solat .. selalu selawat... tenangkan diri dan berdoa...

moga tenang sentiasa.. aminjaga diri.. banyakkan solat .. selalu selawat... tenangkan diri dan berdoa...

moga tenang sentiasa.. amin

Paris Hilton (M) said...

T____T

Cik Eka said...

harap iffah kuatkan smngt..kita ada doakan iffah kat sini..

semoga iffah kuat..Tuhan tak akan uji kita kalau dia tahu kita tak boleh nak hadap...kan...

Bigdaddyz said...

insyaallah tabah selalu....sematkan dalam hati ini semua ujian...redha

aiman said...

kuatkan semangat kak iffah.. Insya Allah ada hikmahnya.. be strong sis..

Suhaili Sarif said...

akak rindu ipah T_T

maszull said...

salam iffah...alahai windunya mama ngan iffah...

iffah byk2 bersabar yer itu semua adalah dugaan dr NYA ...hanya Dia yang Maha mengetahui segala2nya...

semoga iffah kuat semangat melalui semua ini...

mama doakan semoga iffah cpt2 sembuh ye...

luv u dear...:)

Lea IsNaw! said...

kuatkan semangat taw ifa
jgn sedih
dan yg penting jangan salahkan takdir

semoga cepat sembuh ye sayang :)

Si GaJus!!! said...

iffah, kuatkan semangat kamu.. moga cepat sembuh... InsyaAllah... aminn

msredcheesecake said...

org kata, tuhan akan bagi kita ujian yang mampu kita tempuh....berjaya kita hadapi ujian dgn baik, semakin kita mendekati Dia...

rindu cikgu iffah.....

ariff al-baqi said...

kenapa ye ? huhu

FaKArePa!n said...

mcam biasa iffah.. semoga cepat sembuh.. tu je ucapan dari Cloud 9

cik pulau said...

betol.. Allah nk tunjuk betapa berharganya hidup ni..
Allah pilih yu sebab yu antara insan yg bertuah...

rindu yu..^^,

Sunah Sakura said...

u.....

Diana @ bilakukatacinta said...

iffah..serius sis tak tahu apa yg jadi pada awak..Am i missing something sbb terlalu seronok dgn beraya tanpa mengetahui adik sis ni ditimpa musibah?...Apepon yg berlaku pada iffah..sis doakan yg terbaik buat iffah..memang berat mata memandang..berat lg bahu yg memikul..tp insyaallah...hundreds..thoussand of bloggers will pray for u..

fRaMe+LenSeS said...

Jiran, sila bersabar. banyak2kan istigfar, berdoa dan bersabar.

ALLAH Maha Mengetahui apa yang dia jadikan itu.

Kerana itu salah satu kasih sayang dari DIA kepada kita. diberikan kita ujian, dan diberikan pula kita nyawa untuk kita perbaharui hidup kita, amal kita, dan segalanya supaya kita lebih baik dan mendekati dia seperti mana dia mahukan,

“Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: “Kami beriman”, sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)? Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu daripada mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang sebenar-benarnya beriman, dan nyata pula apa yang diketahuiNya tentang orang-orang yang berdusta. ” (Surah Al-Ankabut 2: 3)

Apa pun, Nadh ada dengan kamu mendoakan, menyokong..

cepat sembuh tau.. ramai dok tunggu kamu ni... ;D

mas saari said...

waaaaa...rindunya nak baca entri iffah! rehat banyak2 ye dik, jangan lupa makan ubat!

kuatkan semangat tau! semoga iffah cepat sembuh..

JIJI YU said...

rindu aku tak

Nuur mutiara said...

semoga cepat sembuh macam biasa :')

FasiHaH SupiaN said...

semoga tabah ye ifah... setiap sesuatu yg terjadi pasti ada sebab dan hikmah yg mgkin kita tak tahu,,


rindu siapa?hhaaaa

Bella said...

betul tu.... Kuatkan semangat ye...^^

Cheq Sue said...

iffah...banyak2 bersabar ya...kesembuhan akan datang bersama masa...

Luqeem™ said...

tabahkan hati..Allah sentiasa bersama orang2 yg sabar n tabah hadapi dugaan..:)

QasehSuci said...

rindu iffah jgk...

sifu im said...

alhamdulillah wa syukrulillah

anGah said...

wow.. :)

SITI NOORNADIYANA said...

kuatkan semangat ye..

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers