CORETAN TERBARU NADH

Aku tak kenal

Amaran! Entry ini serius.

Aku pelik dengan manusia. Bila sebut nama artis A laju je kata kenal. Bila sebut blogger hiburan terus kata kenal. Selalu layan blog gosip tu.

Tapi bila tanya tokoh Islam pada zaman Nabi Muhammad SAW kena bukak buku. Bila tanya pasal peristiwa perang badar semua termangu-mangu.

Salahke bila kita tak kenal seseorang? Contoh bila aku pergi gath, ramai tanya nama. Bila sebut miss ran dia kata tak kenal. Takkan aku nak marah dia pulak. Aku siapa? Bukan wajib kenalpun.

Jadi kalau dia tak penting buat apa kita nak ambil tahu. Tapi bila sebut pasal nabi kita takkan tak tahu jugak? Malulah dengan diri sendiri. Sibuk jadikan artis idola. Tapi lupa contoh teladan terbaik untuk kita semua.

Ps: Dia diam. Buat aku rasa nak diam.
Published with Blogger-droid v1.7.4

7 comments:

K said...

*terasa*

#okbai

fRaMe+LenSeS said...

Setuju.

Fatin Farhana Binti Ramli said...

biase le budak budak sekarang ..

zahidah seran said...

okeh.terkena batang hidung sendiri juge..
salam kenal..=)
baru nak jadi pengikut setia blog ni...

Unknown said...

herm..tu perkara normal bro..kalo kenal alim ulama tu..mmg org lagi pelik..maka beruntunglah orang2 yang pelik

aamalinaazman said...

liiikeeee lelaaajuuu
huhuhu

ayoo..cian kak ngahhhhhh

FaKArePa!n said...

tepat tertusuk ats dahi..

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers