CORETAN TERBARU NADH

Berita sedih

Aku pagi tadi bangun dengan keadaan terkejut sebab aku dengar orang meraung depan bilik. Serius macam mati laki. Aku malas sibuk. Mamai lagi masa tu. Rupanya yang nangis tu kawan aku.

Mak ayah dia kemalangan. Aku pelik kenapa teruk sangat menangis tu. Jadi aku buat biasa jelah sebab dia pun dah pergi. Aku call lepas mandi.

Sekali call dia cakap dia otw balik negeri sembilan. Mak ayah dia dah pergi. Aku dah sebak dan pelik. Aku tanya pergi mana? Dah meninggal.

Ada orang langgar lari. Ya Allah berat dugaan ni. Dia dah lah sulung. Semua perempuan bawah tanggungan lagi. Sedih sangat.

Sekarang aku dan kawan sekelas otw ke rumah dia. Tempat aku belajar sediakan bas. Aku tak pernah urus majlis macam ni. Harap sangat dia kuat.

Sama-sama sedekahkan Al Fatihah. Sedih dan terkilan lagi ni. Hurm ajal siapa jangkakan? Kuasa Allah tak ada yang boleh lawan.

Ps: Dia hurmm.
Published with Blogger-droid v1.7.4

18 comments:

Ary said...

takziah kepada kwn adik tu...

*Ada sesiapa nak Join Segmen Pertama NUR KASIH
*Keadaan Di Somalia Yang Amat Meruncing Perlukan Bantuan Kita Lagi...

Sunah Sakura said...

innalillahi wa inna ilaihi rajiuun...

Unknown said...

hurm..takziah

mas saari said...

salam takziah utk kawan iffah! moga dia tabah..

aamalinaazman said...

=(
opah sedih jgak...aduhai...
sume tak x terjangka..
arap kawan kak ngah kuat...
alfatihah....

Shiema Sufian said...

takzian. setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.

EyqaLuvender said...

cdeynye...taxziah utk kwn awk tu ye,smoga die kuat :(

Adam Malik said...

innalillahi wa inna ilaihi rajiuun.....takziah,,.. Al-Fatihah

Sulaman Solehah said...

innalilah wa inna ilahi raji'un...kte sndri pun tkjut pas ustazah sofiah cte.. huhu

KaK LimAh Si SupiR said...

same2 kite sedekahkan alfatihah utk kedua ibu bapa nya

NA said...

al-fatihah
moga roh mereka dicucuri rahmat

Unknown said...

Semoga ALLAH menempatkan Allayarham dan Allayarhamah di dalam kalangan Mereka yang beriman..Amin...Harap kawan awak tabah

K said...

takziah. hurmm

Nurul Ain said...

takziah...

_mauhaha_corner said...

harap kawan awak kuat..
salam takziah..

jehanfrhin said...

innalillahi wainna ilaihi rajiun..

semoga dia tabah hadapi semuanya..

Kumbang Jingga said...

ajal maut ditangn tuhan..takziah

AyiLarimA said...

Al-fatihah.
Semoga arwah kedua ibu bapa kawan awak tenang di alam sana.

Setiap perkara yg berlaku PASTI ada hikmahnya.
Awak sbg kawan, cuba tenangkan dia ye.
Sedekahkan al-fatihah byk2 ntok arwah mak ayah dia.

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers