CORETAN TERBARU NADH

Cermin

Bila cakap cermin mesti ingat perempuan. Mesti ingat melawa. Tapi sebenarnya aku nak kongsi pasal quote cikgu aku tadi. Dia cakap dalam Bi. Tak sure ayatnya macam mana.

"You are what your friends around you"

Atau erti kata lain awak adalah kawan-kawan sekeliling awak. Kawan yang rapat terutamanya. Aku biasa dengar ayat ni. Kalau nak kenal seseorang kenali kawan baiknya.

Macam kat blog neslo Jiji tu ada jugak tulis ayat ni. Kat widget about me Jiji tu kalau korang perasan. Aku setuju sangat dengan quote ni. Memang kenyataannya begitu.

Perangai kita tak lari jauh pun dengan kawan akrab kita. Kalaupun ada beza hanya sedikit. Dia baik maka baiklah aku. Aku ada kawan baik. Walaupun kami tak sama tapi bila kenal orang akan kata kami serupa.

Jadi pilihlah kawan anda dengan betul. Tak mustahil kalau kawan malas solat, kita pun terpengaruh dan jadi malas solat. Percayalah! Pengaruh rakan sangat kuat.

Ps: Dia tak banyak cakap tapi aku?
Published with Blogger-droid v1.7.4

9 comments:

FaKArePa!n said...

pening aku bila cuba nk translate ayt ni dalam2... huhu

aamalinaazman said...

percaye2 =]
tapi stakat ni opah x pnh lagi terpengaruh dgn atok..heeee=p

K said...

saya alien, tapi kawan saya manusia. camne tu?

Adam Malik said...

pokok pangkal kena tebalkan kulit bawang kita dulu,,..

Unknown said...

kalo kwn kite cm c*** ckt... cm ner kite nk tegur dye ek???

mas saari said...

berkawan dengan sesiapa pun boleh tapi ambil yang baik je dari kawan tu... yang buruk jangan ikut!

Sunah Sakura said...

betul tu...kawan kita cermin diri kita...

Unknown said...

jiji tu mmg pandai

.........cP~ said...

:) nak pilih kawan bukan senang sekarang...

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers