CORETAN TERBARU NADH

Bila nak drive?

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Banyak soalan yang sama aku terima sejak sihat ni. Antaranya;

Iffah nak drive?
Iffah dah drive ke kat rumah?
Pergi sekolah nanti drive sendiri ke?
Boleh ke drive sekarang ni? Tak trauma?
Kau berani ke nak drive?
Tak nak cuba drive ke?

Banyak je soalannya. Tapi bukan bermakna aku #retis. Bila orang tanya teruja nak tahu. Apa lagi orang yang merasa. Haruslah teringin nak drive. Teringin nak ada kereta sendiri. Teringin nak pergi jalan ke Sedenak drive sorang diri macam hari tu. Semua teringin. Lama dah aku tak drive since 27.8.2011.

Aku tak drive sebab tangan aku tak pulih sepenuhnya. Genggam pun tak boleh. Pegang sudu pun kekok. Sunah, Nadh, Taufiq Helios, Syed, Zamir, Khairi, Abang Ady, Finaz, Mira nampak macam mana rupa aku makan. Jadi aku tak ada keyakinan nak genggam stereng kereta. Aku takut terlepas. Aku takut tangan tak kuat. Aku takut kemalangan lagi. Ya aku takut semua kemungkinan negatif.

Korang doakanlah tangan aku kembali normal fungsinya. Tapi kan tapi akhirnya aku drive Proton Perdana pada 26.1.2012. Aku tekadkan hati pergi sebab nak cari jeruk yang dah dibayar. Mahal kot. Jadi drive sendiri ke JJ Balakong. Sebenarnya cuak jugak. Tapi hati berkobar. Layankan je. Alhamdulillah selamat pergi dan balik walaupun masalah timbul seperti yang aku ceritakan di entri ni.

Ps: Dia tak tahu. Malas kasi tau.

19 comments:

fRaMe+LenSeS said...

Sunah je ke? tacing la camni... T.T

yana-feehily said...

moga kembali seperti sedia kala..amin..

hati2 ye..

CHiNta~ said...

careful if nak drive~

Munira mustapher said...

Muna doakan tangan akak berfungsi dengan baik semula :)
Jaga diri ya ?

Shiema Sufian said...

alhamdulillah selamat pergi balik. drive elok elok. skit stop dulu ye (:

Aini Azman said...

InsyaALLAH, semoga cepat smbuh,.=)

msredcheesecake said...

InsyaAllah, sume akan back to normal.... Drive itu satu keperluan skang ni. Bila dah sembuh, kuatkan hati....

Semut Senyum said...

hati2 ye... jgn bwak laju2... 20km/j pun tak pe.. asal selamat sudah.... =)

moga makin hari makin pulih tangan tu ye...

Anonymous said...

Hihihi..tu dh leh drive tu...hope smkin baik tgn tu...
Jgn lupe drift nanti dh pulih spenuhnya ye..hik3

akoo said...

smoge tangan kamu cepat sembuh sepenuhnye =)

L said...

aloo. siannye die.. kalau g2 xpayah bawak la.. resau ni..

Asyikin said...

kita doakan! semoga semuanya kembali pulih seperti sediakala sayang!

reenapple said...

yaa.. semoga cepat sembuh.. =)

Unknown said...

Iffah, kalau nak drive bawa teman k. At least, ada jugak yang tolong kalau kecemasan. Semoga tangan tu sembuh seperti sedia kala. InsyaAllah.

Juliet_iRa~" said...

iffah ni..isk..

sembuhkan tgn tu dl laa br drive..

Nong Andy said...

memang berdebar.. aku pun ikut berdebar membayangkan..

Admin said...

semoga cepat sembuh sepenuhnya,
take ur time dear, sedikit masa lagi,
insyaallah (:

Dayang Deno said...

ifa drive elok2 ya... semoga tangan ifah cepat sembuh... :)

Kira Sakura said...

Alhamdulilah tangan dh semakin pulih kan? akak doakan semoga tangan tue pulih sepenuhnya...

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers