CORETAN TERBARU NADH

Harga MARIA

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM
Siapa ingat kekasih hati aku nama MARIA. Ala kereta wira aeroback yang terkorban 27.8.2011 tu. Dah dapat insurans dah. Mujur ibu dah letak nama aku sebagai pemandu kedua kereta tu. Jadi dapatlah tuntut insurans. Berapa harganya?

RM 16,000. Boleh buat belanja kahwin ye tak? Terjojol mata tengok cek. Maklumlah aku suka duit ni. Lepas tu ibu buka cerita pasal nak jual kereta tu. Sebab dah ada kereta banyak kat rumah. Dua tahun lepas rasanya nak jual. Orang yang nak beli tu tak sanggup bayar RM 15,000 pun. Wah lagi aku suka. Tu jual tak laku. Insurans lagi mahal. Untunglah ibu tak jadi beli kan?

"Semuanya terima kasih kat Ipah. Kalau tak kemalangan takkan dapat RM 16,000 tu," Aku cakap.

"Tak berbaloi langsung kalau Ipah sakit macam ni," Ibu bising benda sama.


Hati ibu mana tak sedih tengok anak dia sakit ye tak? Aku suka buat lawak tak kena masa. Kan dah kena ceramah=P Syukur nyawa anak anda masih panjang. Tapi kan duit tu mestilah bukan aku yang punya. Haha kalau tak dah jadi orang kaya baru. *berangan!

Ps: Dia pernah tengok gambar MARIA.

18 comments:

Rozuan Ismail said...

hish.sempat lagi melawak ipah ni.baru berangan ada org belanja pizza.haha

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

mahal pun MARIA bila insuran yg bayar.moga ipah cpt sembuh ye.kaki adik akak pun akan tampal ngan daging peha rabu nnt.huhu

maszull said...

assalamualaikum iffah...wah itu ke harga 'Maria" yg sebenarnya ke...

ijA said...

untunglah..tahniah,,sedih tiba2..esok nk exam..thanks Iffah Affefah selalu jenguk blog kita..

Eza Boom Boom :) said...

kalau iffah dah sembuh sepenuhnya baru ibu iffah akan bersyukur sangat.. Iffah x nak beli keta baru ke?

Nong Andy said...

16K? wah.... boleh buat belanja kawin tu :)

Cik Pulau said...

btul. mak mana suka tgk anknya sakit..
^^,

Gen2Merah said...

ehehehe... Ifah ni pun kelaka juga ya.. anyway, semoga cepat2 beransur pulih ye..

Juliet_iRa~" said...

isk iffah ni...:)

simpan duit tu utk kahwin nt ngan dia..heee ;p

sibuk dah sem baru?

EL MARIACHI said...

sakit apa tu?ada link x citer pasal ni?

KaK LimAh Si SupiR said...

nyawa lg penting iffah :(

msredcheesecake said...

Seb baik cik iffah tak ape2 time maria pegi.... Mak nya mesti simpan duit insuran tj utk belanja kawen nanti....

r-5 said...

oh maria,
setiap saat kau diminda,
takkan terpadam kasih kita,
tetap jitu walau mati hidup semula,

oh maria,
kenangan takkan ku lupa,
kita pernah berperang nyawa,
kini kau ditawar harga,

Syukur di hati,
kau pernah kumiliki,
jika kau tak lagi kuempunyai,
kau memori, yang tegar kuingati,


*mesti banyak kan memori dengan kereta tu..huhu mesti sayang nak juai.. :)

psss: btw setuju dengan kata-kata ibu tu~!

reenapple said...

16 ribu? boleh buat bayar 1/2 ptptn.. hehe

EZAD AMIR said...

dpt duit mmg bez...tp dpt sakit tu yg x bez..biar la xde sjuta pn dlm bank,kalau diri mderita sakit..ye x?

aimie amalina said...

hayooooooo
yg pntg tgn tu pon kene cepat baik okeh :))

fRaMe+LenSeS said...

padan muka kena marah ng ibu. miahahahahha. :P

Eera Shera said...

jom share separuh2 haha

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers