CORETAN TERBARU NADH

Kenapa kena cemburu?

ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA kepada yang bukan beragama ISLAM

Sebenarnya aku baca status orang dan aku tetiba terfikir. 
Ya, kenapa kena cemburu?
Korang ada jawapan? 
Serius aku blank je. Tapi aku cuma tahu, cemburu maknanya sayang. Itu aku tak nafikan. 
Ada sesiapa nak terangkan kenapa kita cemburu? 
Kenapa kena cemburu?


Mohon jangan tanya kenapa entry ni pendek? Kenapa entry ni banyak tanda soal? Kenapa entry ni center? Kenapa ada warna warni dan font besar kecik saiznya? Dan kenapa aku tanya soalan ni?

20 comments:

Rapunzeel Cikilolo said...

ko tengah cemburu ke ape? hahaha.

simtom yang tak paham kenape la, bile dah bercinta baru paham kot kenape perlu cemburu...

Sunah Sakura said...

kenapa you ni?

kiera'sakura said...

cemburu dengan akak letewwww hahahahahaha :p

ok mungkin dia cemburu bila dlunya perhatian byk diberi ke dia tapi bila ada insan lain yang hadir perhatian mula perlu dibahagi kepada dua atau lebih byk. hurmm mungkin begitulah jawapannya

hnahdy said...

pendapat hana, cemburu ni sebab dia lebih daripada kita.xkisah la lebih dari segi apa pun. lebih cantik ke.lebih rapat ke.hehe

kira mmg cemburu lah kalau tengok orang lebih daripada kita.

p/s : yeke? maksud cmtu.. hana pun xtau

aeinio said...

askm.. jjika berminat jom baca novel free

Noraim said...

dan org pn nak tnya akak dah kenapa? hihi.

cemburu ni byk jenis la. entah, org tak reti nak jelaskn psl cemburu ni.

CikZaitul said...

cemburu tu wujud dari perasaan tak puas hati ..tu je cite ye..

aku cemburu dgn ko , sbb aku tak puas hati gan ko..
aku cemburu bf aku pdg popuan lain , makneye aku tak puas hati negok bf aku g usha awek len..
sekian..

jeles tu harus wujud..dia macam perasaan gembira , sedih ..

kay_are said...

kenape eh.. leh tak aku jawab.. kalau dah tibe2 nak rase jeles nak wat cane? huu..

puter Beribiru said...

cemburu apabila kedudukan rasa tergugat

misz aisya said...

cemburu tu perasaan semula jadi lah sayang. boleh dikawal.

mcm perasaan marah, gembira, sedih..

kalau berlebihan. mmbawa kpd dengki dan iri hati.

paripariputih said...

cemburu tu bagi aku hanya ada dua deifansi jew....

1-cemburu kerana sayang (ini pun sayang sayang manja... lau yg buta tu boleh bawak mati :P )
2-cemburu sebab dengki

harap maklong ye cik ipah. ha ha ha >..<

Leeza dayasari [santai leeza] said...

cemburu sebab sayang.
cemburu sebab concern.

★ aIsyaH ★ said...

cemburu mknanye syg?hmm..mgkn..tp x dlm semua keadaan la..

ada mse..klo terlbeyh sgt cemburu..mengade2 namenye..xD

reenapple said...

cemburu.. hurm.. aku pun tak tahu kenapa perklu ada raasa cemburu tu.. Mungkin untuk tunukkan yang kita masih manusia yang punya perasaan?

Mohd Lokman Bin Ramli said...

cemburu ni memang ada..

Anonymous said...

aku vote jawapan PPP heeeeee :D


*Cemburu kerana sayang
--> aku tak mau ko di goda org lain hehe.. kononnya!

*cemburu kerana tamak
-->cemburu buta

*Cemburu kerana dengki
---> Kaki sabotaj :p

*Cemburu kerana jeles? eh?
--> Jeles positif x apa. jadi persaingan sihat :D jadi pembakar semangat utk menyaingi org tu


apa-apa pun ni cuma celoteh si Nong Andy :D

syakey said...

bukan fitrah wanita itu untuk cemburu ke. lelaki kurang sikit.

kadang kata cemburu tanda sayang. tapi tak jugak.

kadang cemburu tu membuatkan kita rasa orang tu hak kekal kita pula. padahal, takde satu benda pun yang kita miliki kat dunia ni.

haa. mcm mana lah tu.

KorN said...

normal lah tu... sebab manusia memang di lahir kan dengan perasaan... dan cemburu itu salah satu perasaan yang lahir untuk mengekspressikan perasaaan beliau... tapi cemburu plak ade jugak kebaikan dan juga keburukan.. yang baik bagus lah... yg buruk tu masalah

Juliet_iRa~" said...

huuu..cemburu tu mmg tandanya sayang atau juga care / ambil berat kat seseorang atau sesuatu.. :)

kalo dah cmburu tu bagus la..hee sbb tanda awk tu ada perasaan hehehehe..

its normal dear...cm kita je kena pndai control hukhuk..

deno said...

cemburu sikit2 xpe kan.. jgn over dah la... huhu

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers