CORETAN TERBARU NADH

SWEET!

Kenapa aku buat entry ni? Sweet? Sememangnya makanan sweet memang senang jumpa. Beli coklat dan rasai manisnya di lidah. Lepas tu jumpa kata-kata yang sweet. "Awak jangan berhenti senyum, sebab senyuman awak cahaya buat saya. Kalau awak tak lagi senyum maka bergelaplah saya!" Tapi untuk orang yang sweet macam aku *ehem mana nak jumpa? Haha.

Stop! Aku bukan taip sebab nak perasankan diri sendiri. Aku cuma nak luahkan pengalaman dilayan secara sweet oleh seseorang bernama lelaki. Aku tahu mesti korang dah mula fikir bukan-bukan. Takpun fikir pakwe baru ke apa. Tapi hakikatnya tak! Lelaki langsung aku tak kenali. Aku rasa dia cuma jadi diri dia. Tapi aku pulak rasa pelik.

Yalah kenal pun tak kan? Aku tak rasa dia nak mengorat. Cuma adegan bagi laluan, payungkan perempuan kehujanan tu selalu tergambar dalam cerita. Novel. Cerpen dan imaginasi aku sendiri. Itu bagi aku sweet. Sebab dia gentlemen. Sopan. Prihatin. Tapi apa yang aku rasa bila dia buat macam tu cumalah annoying.

Kita selalu harap benda sweet jadi kat kita. Kita berangan kita yang dilayan macam hero layan heroin dengan baik dan romantik. Tapi bila kita di tempat itu, di realiti. Ia tak sesweet yang kita bayangkan. Aku tak rasa perbuatan laki tu sweet. Entah kenapa. Mungkin realiti tak seindah imaginasi. Mungkin aku bukan lagi perempuan yang terlalu menginginkan kemanisan dalam kehidupan kerana manis itu tak semanis fantasi.
Published with Blogger-droid v1.7.4

18 comments:

Unknown said...

sebab hang rasa sweet itu tak manis sbb hang bersangka sweet tu mengakibatkan diabetis...harap maklong.trollin ak d tgh hari. bhahahahaha :)

tp ayat hang 'jgn berenti terenyum, senyum cahaya tu, klu tak bergelap la hati' itu ak nk simpan..mn la tau boleh pkai suatu hari nnt..kekekeke

Nong Andy said...

Kalau tiada perasaan kat lelaki tu memang la.. apa pun dia dia buat.. tak rasa manis pun di hati kita.. rasa jengkel.. rasa bersalah atau meluat pula yang akan di rasa..

tapi kalau lelaki itu lelaki idaman hati.. percayalah! pasti rasa sweet hehe....

Abil Fikri Ahmad said...

Tapi saya selalu rasa sweet bila ngan isteri saya,,..kita boleh men sweetkan fantasy tu sebenarnya, dan ianya bukan satu perkara yg sukar untuk di lakukan....hehehee pendapat saya jea bukan tak setuju ngan n3 ni tau...

al_hakim said...

ramai je lelaki yg sweet.tapi bahaya!haha

Anonymous said...

betul. kadang-kadang dalam realiti benda tu biasa. yang dalam novel baca dah habis romantik dah

Unknown said...

Iffa aku teka mungkin lelaki tu muka dia x ensem kot.. ha ha ha tu sbb ko tak rasa suweet...

lau abam aron ajis yg payungkan ko suka tak?? :) nanti aku suh aaron ajis tulun payong kan ko ek?

kay_are said...

kengkawan pmpuan aku cakap aku sweet.. aku pun tak tau nape aku di cop macam tu sedangkan cane sweet tu aku pun tak tau.. ish ish..

Kira Sakura said...

sape yang payungkan iffah nie? adik akak ada org nak ngorat? wahhhhhhhhhhh :D

Unknown said...

Apa yang kita harapkan tak semestinya menjadi kenyataan kan?

Dayang Deno said...

"sweet" biasa deno baca dalam novel...

cimöt said...

aq pon slalu bygkn memont2 yg sweet.. tp after happen, takde laa sweet mane pon.. bak kata ko, annoying lg adela..

BUT!!! sweet bile....jeng jeng.. nak tau tak? hahah

Unknown said...

hehe saya tak sweet sbb takut kena potong kaki.. hehehehehehehe

boni kacak said...

err...tak sweet ke benda macam tu? susah tau nak jumpa laki macam tu sekarang..

Asrul "iLham" Sany said...

masih ada ramai yg gentleman walaupun dikelilingi oleh douchebags :D

ika said...

bitter sweet >_<

Anonymous said...

pernah terjadi ^^

QasehnyaRania said...

haha..bayangkan yg sweet2 ta salah ;d


reenapple said...

macam kau kata, berhati-hati dengan lelaki. Heee. Especially sweet talker. Haha

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers