CORETAN TERBARU NADH

Lipat baju

Oh malunya nak cerita. Haha sebenarnya aku nak buat pengakuan yang aku tak reti lipat baju. Sila gelakkan aku. Dari dulu lagi lipatan aku akan dikomplen. Ada je tak kena.

Habis aku cuba jaya. Tetap lipat baju adalah perkara sukar untuk aku buat. Aish malunya jadi perempuan. Tapi itulah orang kata setiap orang ada kelemahannya.

Tadi aku mengadu dengan ibu payah lipat baju. Ibu kata seminit siap setimbun baju. Wah! Aku pun tetap nak kata susah. Ibu pulak balas, habis nanti dah kahwin tak payah lipat baju? Biar je dalam bakul?

Aku jawab, lecturer Ipah ada je yang buat. Satu bakul untuk dia. Suami dia. Anak dia. Asingkan setiap bakul je. Haha apa lagi ibu bising tak sudah :-P

PS: Ada tak yang tak reti lipat baju macam aku? Ada cara tak bagi pandai lipat dengan kemas? Huuuuu····
Published with Blogger-droid v1.7.4

23 comments:

Noraim said...

sy sy kak. hihi. lipat baju sesuka hati je pastu kena bebel ngn mak. heee.

Mieya Atiera said...

Takpe. Belajar slow-slow okey :)

laskar pelangi said...

kita lak jenis tak berapa rajin nak lipat kain..aduhai..xminat betul lipat kain..kalau ada mesin tukang lipat kain,kan best..heheheheee

ijA said...

kita reti lipat xsekemas mak kita lipat..ahaaahaa

Lady said...

opss ! haha , lipat je asal berlipat , btw singgah

hnahdy said...

uik.. luar biasa. kekurangan di situ.. :)

paripariputih said...

mohon ko berguru dari aku ha ha ha... >..< sebab aku memang pantang tengok kain yg dilipat tu sengat benget... ada kecik besau kecik besau... lau aku nampak... harus aku lipat bali baju2 tu =..=

Mim Hasniyah Yusof said...

Saya pun tak reti lipat baju gak dulu. Tapi sebab masuk asrama form one, lipat baju siap kena ikut saiz buku lagi. Menangis gak tiap2 kali ada pemeriksaan kat asrama sebab kena lipat baju.
Sekarang tak lipat dah. semuanya main sangkut dengan hanger je. Hehe.

Masz Mukhtar said...

Guna lah pembaris. Haishhh

riyadh said...

saya pun xpandai sgt lipat baju..nampak xcantik..n perkara yg sy pling malas nk buat ialah melipat baju...

Nong Andy said...

aku... haha. aku lipat kain memang tak kemas.. lebih mudah hangger aja lah..

boni kacak said...

hahahaha..siap asingkan bakul???hehehehe

Dezee said...

Seorang suami yang memahami tidak akan memperkecilkan kekurangan atau kelemahan si isteri..tetapi dalam hati dia tetap harapkan yang si isterinya nnt akan belajar dan belajar sampai berjaya satu hari nnt.

TiranaAduka said...

salam iffah.
Tak pe pelan2 blajar lipat.lama2 nanti ok je.

Pekabr di pg minggu ni

Aien Alien said...

weh..lawa la blog ko ni. kemas sedap mata memandang....hehe


isu lipat baju ni...aku pun sama je. takpe la lipat senget benget pun asalkan berlipat cukup la dari berlompok dalam bakul nanti kedut seribu macam dimamah lembu kata kawan aku. :P

deno said...

lipat baju? deno kat umah tugas utama memang lipat baju.. dalam masa 1jam dah boleh 2 bakul.. mungkin sbb dah mahir lama2 jadi cepat lipat baju.. hehe.. baju kurung je tak lipat, sangkut dalam almari.. deno kumpul2 baju kurung then sangkut.. yg lain deno lipat :)

the malay male said...

Lipat je...janji berlipat

Rapunzeel Cikilolo said...

aku pun tak pandai. huahua. bakal suami saya cerewet. sekian terima kasih

Rozuan Ismail said...

bolehlah lipat baju.tapi makan masa lama betol

kiera'sakura said...

hihihihi. gantung jela cm tue. lg senang bju x kedut xyah iron hikhikhik

kay_are said...

biar betul? aku rase lipat baju bende mak aku ajar dulu.. tu pun sebab masuk asrama.. kot tak, tak tau gak kot =P

maszull said...

assalamualaikum iffah...yer ke ni tapi x pe boleh belajar perlahan2...:)

aDisH.sHidA said...

akak lipat baju pun kekadang je..hahahaa..sebab banyak pakai baju yg kena hanger...kihkih

PERINGATAN

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang bukan ISLAM.

1.Saya selaku tuan punya blog ingin menegaskan sebarang peniruan amat tidak digalakkan. Sebarang pengambilan info, sila kreditkan kepada blog ini.

2. Idea yang dicetuskan oleh saya hanyalah pendapat peribadi. Sekiranya anda tersinggung harap dimaafkan. Segala kesulitan saya memohon ampun dan maaf.
Daisypath Anniversary tickers